|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Som sagt, är nybilen 530D ägare, supernöjd med bilen förutom att jag saknar aux som jag skrev om i en annan tråd samt att larmet går när jag låser bilen, och det känns ju lite sisådär att inte kunna låsa. Så jag undrar ifall det finns några "vanliga" fel, eller om någon annan varit med om detta och vad lösningen var? Alltså, låser jag bilen på dosan eller med nyckeln så går larmet igång efter kanske 30-40 sekunder, det tjuter inte, bara blinkersena som blinkar. Och går det koppla ur larmet så om jag inte hittar nått fel så jag iallafall kan låsa bilen? MVH//Glenn | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Vanligaste problemet är huvkontakten, börja med att kolla upp denna. Sitter på kupefilterhuset på förarsidan. Sedan kan kylan spela ett spratt med frysta microbrytare i låsen också. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Ah ska kolla den, kan man koppla förbi/bort den i felsökningssyfte? Kylan tror jag inte det är, hade bilen inne i varmgarage i helgen för lite mer genomgång av bilen då bilen var nyköpt, och larmet funkade endå inte :) |
|
| Verkar inte finnas nån sensor på kupefilterhuset på min? Åtminstonde ser/hittar jag den inte.. bild? | |
|
Min X5:a bråkade med larmet. Kopplade bort kontakten och det blev lugnt i kvarteret. Köpte senare en ny för under 200kr och monterade och den är fortfarande snäll. Automat är bekvämt och helst med V8 muller |
|
|
Jag har ingen sensor på filterhuset, jag har heller ingen larmsäkring bak i skuffen (nr 48) och har nog inte heller haft nån säkring där då det inte är några stift änns där där säkringen borde ha suttit.. vafan har jag för jävla larm? Börjar bli bra trött på att inte kunna låsa bilen.. |
|
|
Efter massa kollande, googlande osv så är jag rätt säker på att min bil levererats utan larm och att det nu mer sitter ett eftermonterat larm i bilen. Har ingen säkring på plats 48 i skuffen där larm säkringen ska sitta, har ingen larmsensor under huven och larmlampan/dioden sitter i mittkonsollen bredvid antispinn/antisladd knappen.. SÅ enda rätta är väll att hitta igen larmcentralen och koppla ur den :/ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.