|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken säger, vad anser ni är rätt pris på denna bil? Länk | |
|
Enligt säljaren så är det ju ingen ide att höra av sig om man inte accepterar begärt pris på 31000 kr....:-) Jag personligen tror att 20-25000 kr är mer rimligt om man nu då hittar en entusiast som betalar det för en 18 år gammal bmw med allt vad det innebär...men allt är ju relativt. Nuvarande ägaren Mira har köpt den på auktion för 2 månader sen vilket kan va bra att veta. |
|
|
Om man verkligen vill ha en 323i E36 och inte är så priskänslig så är det väl bara att slanta upp. Vill man däremot ha en BMW 3-serie med sexa till ett billigt pris skulle jag vänt blickarna mot E46 istället för att betala 30kkr+ för en E36 utan toppmotor. |
|
|
En tjej på jobbet köpte förra veckan en E46 Coupe Bmw 320 -02 med 17000mil och 1 ägare i pedantiskt skick dvs baksätet helt oanvänt,inte en repa,rostfläck eller defekt på bilen varken in eller utvändigt för 45000kr. Dessutom utrustad med sportstolar i helskinn,taklucka,backsensor osv. Personligen skulle jag inte ge en krona över 20 för den där. Med vänlig hälsning, janne // |
|
|
Som alltid, man får i regel det man betalar för, därmed INTE sagt att den länkade bilen är värd begärt pris. Se det så här: Om nu bilen i länken verkligen är helt rostfri (o då menar jag ingen synlig rost alls, för osynlig rost finns på alla bilar), o allt är som det skall (bra däck, allt fungerar så som AC mm, inga akuta repbehov osv) så kan den vara ett rimligt köp. Man glömmer ofta bort att om man köper ett av de billigare exemplaren så brukar det i regel ingå lite "småfix", och småfix har en förmåga att bli dyrare än beräknat... Kan ta mig själv som exempel: Håller på o "småfixar" bakaxeln på min ena E36. Alla bussningar skall bytas, alla stag mm skall blästras o pulverlackas. Fick fast pris på arbetskostnaden då jag redan hade alla delar. I torsdags kom ett roligt besked: Drivaxeln har satt sig i "medbringaren" vid hjulet på höger sida så hårt att de inte kan få den att släppa trots gassvets osv... Så för att undvika fler missöden beställde jag en komplett begagnad bakaxel från ebay.de, så nu har man extra av allt om nåt mer skulle strula...Drivaxlarna köper jag nya då det inte går att köpa passande drivknutar löst. O så "lite" nya bultar mm...Total extra kostnad: knappa knappa 13"...Roligare kan man ha...O kom då ihåg att bilen fungerade felfritt innan renovering... Mitt råd: Åk o kika på den. Självklart skall du pruta, men gör det på plats med bra motiveringar, tex att du hittat rost...Jag är säker på att man kan få ner den 2-3" till på plats, om man sköter det snyggt. |
|
| Jag kollade med Fordonskammaren AB och de har sålt bilen för 17.000:- 2013-11-22. | |
|
När säljaren heter bmw, blir jag alltid misstänksam......... Mats BMW CS #5847 |
|
|
Ja, jag fick ju lite ytterligare uppgifter utöver försäljningspriset från Fordonskammaren AB... De hade skrivit i sitt protokoll: Vibrationer från däck fram och bak Vibrationer från färdbroms fram och bak Oljeläckage från växellåda Batteri laddar ej Generator laddar dåligt Hjul är inte runda När jag konfronterade säljaren med dessa uppgifter fick jag luren i örat... Den som vill ha sig ett gott skratt kan ju ringa på annonsen och ställa lite frågor! :-) |
|
|
Gosevargen: Vilken överraskning... =) T80196: Ägaren heter faktiskt Mira Mijatovic men kallas tydligen "bmw". Vet inte om jag tycker 16000 mil är så lite, även om bilen är gammal. Hade gått 15741 mil vid besiktning 2013-11-27. I övrigt är väl varken bil, annons eller pris tilltalande... MVH Christofer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.