|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Och de har alltid varit så, inte blivit nu | |
| Har glömt de viktigaste otroligt nog, förut när de var yber kallt typ -30-35 så var de som att jag fick soppa torsk så fort de var mindre soppa än 10 liter i tanken, förut kunde man köra ner till 0, inte nå mer! Nåt som fryst kanske? Så fort den började gå illa precis som soppa torsk så tankade man bara så funkade de som vanligt! Om de då är för att bilen hinner stå en stund medans man hämtar soppa eller för att den behöver soppa även fast de finns 10-15 liter i tanken, de vet jag inte vilket av alternativen de är! | |
| Då har du nog 2 pumpar och den ena i tanken och den ena är paj eftersom den dör när du 15 liter kvar. | |
| Har nu rengjort triggergivaren,alla tändhattar,tändhatten till fördelaren! Kollade på lmm och drog ur den på tomgång och ingenting hände...mätte upp stiften i kontakten och de såg ut så här: från vänster stift 1 5v stift 2 1.1v stift 3 5v stift 4 får inget värde. Kollade på kabeln och de är en liten skada där, en reva i höljet, men fortfarande så är kabeln hel! nå iaf så rengjorde jag tomgångsmotor kontakten, lmm kontakten och nu verkar lmm funka iaf så får se om den går nu. De konstiga var att jag kör med 535 lmm och har gjort så hela tiden.den går bra med den, provade original 325 lmm och den gick inte alls med den, skitlåg tomgång och dör när man gasar lite. Har även kört med denna förut och gick även bra med den. Mätte upp batteriet<också, 14.4v på tomgång. | |
| verkar faktiskt funka nu...men blir galen av att inte veta exakt var felet ligger | |
| Kan säga att triggergivaren var helt täckt av ett flera millimeter tjockt lager skit! så de kan ju ha gjort sitt oxå | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.