AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.404

Klonkande ljud vid växling E60 520i - 2005

Ge
2
Gelloman
Bmw 520i -05
Hej!

Är väldigt fundersam över ett ljud jag har i min E60. Jag skulle bara vilja få ett par tips eventuellt råd om vad det kan handla om. Vid växling från 1 till 2 kan det klonka till ordentligt, det är nästan så att det klonkar till två gånger just när man kopplar ur från 1, det känns till och med lite i växelspaken! Har även observerat att när man kopplar ur från 2 till 3 samt alla andra växlar så låter det väldigt lite! Detta är väldigt irriterande då bilen överlag är en väldigt tyst bil..
Jag har lämnat in bilen på både bmw verkstad och privat verkstad. BMW körde bilen en 5-10 minuter och sa att det var ett vanligt bmw ljud? Dom hade kollat bussningar i bakvägen också och det var inga problem där, de såg rätt fräscha ut! Jag tvivlar dock på att det är ett vanligt Bmw ljud..
Privat verkstan kunde inte heller lokalisera felet, möjligen att något kunde sitta löst i lådan eller runt lådan, man kollade hardyskivan och den va det inget fel på heller.
Nu är det som så att bilen bara har rullat 10 100 mil, vilket är lite för denna ålder. Jag vill dock bara bli av med detta irriterande ljud.. Ljudet har inte blivit värre med tiden, har varit samma ljud sedan jag köpte den och då hade den gått 9000 mil, värt att notera kanske..

Är sjukt tacksam för svar!

Mvh
Alexander
Pe
2
Perzzon__
530i -06
Har samma problem med min. Ser att tråden är gammal så jag undrar om du har hittat felet? Är lika irriterad själv. Mvh Stefan

Ge
2
Gelloman
Bmw 520i -05
Jag hittade tyvärr aldrig felet. Det slutade med att jag sålde bilen för att jag var rädd för att det var något allvarligt fel. Men i efterhand så fick jag veta att det kunde vara utrampningslagret i lådan. Jag vill inte skrämma upp dig nu då jag inte vet om detta är orsaken till felet. Det ska heller inte vara för dyrt att byta ut det om det nu skulle va de. Jag hann själv aldrig byta det så jag vet inte men kan vara värt ett försök om du tänkt behålla bilen längre! Annars var jag otroligt nöjd med bilen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.