|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag undrar om någon kan hjälpa mig att tyda felkoderna jag fått med Carsoft? Följande felkoder dyker upp: Single diagnosis LCM/CCM - Status Error! Module Info: LCM/CCM Device Nr: 8 372 875 Hardware Nr: 10 Software Nr: 32 Diagnose Index: 12 Code Index: 16 Bus Index: 0 40 Thermical Oil Level Sensor. --------------------------------------------------- Single diagnosis DME/DDE - Status Error! Module Info: DME/DDE DME MS41.0 BMW Part Nr: 1429861 Hardware Nr: 01 Software Nr: 41 Diagnose Index: 21 Code Index: 01 Bus Index: 30 Production Date: 50/97 83 Crankshaft angle pulse generator. --------------------------------------------------- Single diagnosis Airco - Status Error! Module Info: Airco Version: Airco auromatic Part Nr: 8 375 453 Hardware Nr: 2 Software Nr: 7 Code Index: 3 Production Date: 50/97 1 Temperature control wheel right. --------------------------------------------------- Jag hoppas någon här kan hjälpa mig vad som är fel. Kan det vara så att ett fel genererar i ett annat fel? Tack på förhand för ert snabba svar. Ha en fortsatt trevlig kväll. Micke | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det står ju:) Den enda du behöver bry dig om är 83 ärvevaxelsensor om den inte försvinner när du raderar den och om den återkommer. En felaktig sådan ger tjuvstop och den känns svårstartad. De övriga kan du glömma är "buggar" dessa får man upp på det flesta E39or E38 som är felfria. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.