|
|
|
|---|---|
|
Hej, Till sommaren kommer båda barnen sitta framåtvända bak och eftersom vi kommer köra en del längre sträckor funderar jag på underhållning såsom att titta på film och spela spel. Vill ej byta ut orginalstereon utan tänker mig fristående underhållning. Helst skulle jag se en lösning baserat på iPads så lösningen inte begränsas till användning i bilen. Osäker dock på hur jag ska kunna visa film eftersom jag inte vill köra över telenätet när vi är i Tyskland. Ett alternativ jag ser är ju dvd-spelare för bil med tillhörande skärm men det lär väl inte bli så mycket använt och eftersom de bara duger till att se film på så kommer man väl ändå ha med sig iPads mm att spela med. Hur har ni fixa baksätesunderhållning i era lite äldre bilar? | |
| Jag gör som när vi var små (också 71a): målarböcker, frågesport, högläsning, allsång och såklart kartbok så dom öht har en aning om var vi har varit. Och tjejerna är 4 & 5. Ingen jäkla filmvisning och dataspel. Ta vara på kvalitetstiden.... ;-) | |
|
Kris Finns det ingen gilla knapp?? Said |
|
|
Ripa dvd-skivorna och lägg in på tablets. Klart. Man behöver ju inte vara uppkopplad jämt. Lägger själv in ett antal timmars underhållningen på paddan när jag ska flyga mycket. __________ Mvh Grelle |
|
| Hm, jag skulle kanske köpa ett allsångshäfte istället. | |
| Bra Grelle, så gör vi. Tack. | |
|
Jag kör ipads till barnen i baksätet. Har en hållare som kan hålla en ipad mellan framsätena för filmvisning men numera vill barnen hellre använda var sin ipad. Jag orkar inte rippa DVD:er så jag tankar från piratskeppet även om jag har köpt en del av filmerna. |
|
| Vissa av streamingtjänsterna på nätet erbjuder lokal lagring på iPad av en hel del av sitt innehåll. Tror Viaplay är ett exempel på det. | |
| Gorban, vad använder du för hållare? | |
| Jag köpte en hållare från Brodit via Dustin. Man fäster den på ett av nackstöden och sedan har den en flexibel arm som håller ipaden mellan framstolarna. Den är för ipad 1 och jag vet inte om den tillverkas längre. | |
|
Har ej testat själv men jag skulle köpa en sådan här: Länk Mvh. Richard |
|
| Dom funkar visst dåligt Richo. Massor av klagomål på att de hänger sig och måste bytas. | |
| Köpte Kjell och Co:s billigaste ipadhållare för 199 kr styck i går. Lite plastig och den går inte att vinkla eller rotera men den var väldigt snabb att montera på nackstöden utan verktyg och den verkar fungera perfekt för filmvisning. Köpte även en stickkontakt som ger två USB-uttag i 12v-uttaget för laddning av ipads. Åker till Österrike i morgon och får då möjlighet att hårdtesta utrustningen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.