|
|
|
|---|---|
| Hej! Har siktat in mig på en 530 da E61. Den har gått 29000 mil. Vågar man handla? Tacksam för info. | |
|
Både ja och nej, ja såtillvida att priset, historiken samt din egna okulära besiktning säger OK. Fullstämplad servicebok skulle jag personligen se som en självklar grund för ett ev. köp. Nej om svaret på ovanstående är "finns inte, nej, ful, dålig, dyr etc. Min egna E61:a har i skrivande stund passerat 24.500 mil och hittills har jag åkt på fukt i glas, bytt kompressor till nivåreglering, kabelfel i bakluckan samt div. småfel som tycks vara typiska för modellen. Om bilen är välskött och servad är det troligt att detta är utbytt/åtgärdat. Skulle själv kolla noggrant på de bitarna annars. För övrigt är bilen underbar, men det kanske du redan vet. Min kommer få rulla en 20-30k mil till innan jag byter:) Får väl se vilka "typfel" som uppenbaras om 10.000 mil. Good luck! |
|
|
Svaret på din fråga är, det beror på priset. Till rätt pris vågar jag köpa vad som helst i bilväg. |
|
| Min E61 530 xd-08 har gått 20000mil och det som varit är dom berömda kablarna i bakluckan + bromsskivor fram som blivit skeva. Har ägt den i ett år nu och får se vad som händer dom närmsta åren..kör ca:6-8000 mil/år. | |
|
Tackar för era erfarenheter! /Leif. |
|
| Jag har haft många långmilare, och så länge en långmilare har servats, reparerats och skötts väl är jag inte rädd för att köpa en till. Det man bör tänka på är att det kan vara mer svårsålt när man vill sälja, men har man köpt bilen till ett lågt pris har man utrymme att sälja den till ett bra pris så brukar det lösa sig! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.