|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har nyligen köpt mig en 530D Touring M-sport -02, är supernöjd med bilen, bilen funkar bra, går hur bra som helst, är fräsch, 1 ägare före mig osv, MEN jag vill ha AUX till stereon så jag kan spela spotify från telefonen! Finns det några knep? Jag funderade på om det går att koppla ur cd-växlaren och koppla in sig på nån signalkabel eller dylikt som går från den fram till stereon? Eller kan man på något sätt koppla in sig direkt i stereon? FM-sändare är inte ett altenativ! MVH//Glenn | |
|
Vilket ljudsystem har du i bilen? Bilen är tillverkad före 09/2002 antar jag? Min bil: Länk |
|
| Vet inte, Cd är det iallafall men inte navigator :) | |
| Googla på GROM audio, jag har en bt3 i min och är helnöjd. Man kopplar in den bakom radion eller istf cd-växlaren. Det gjorde jag och det är busenkelt! Är man audiofil skulle jag ta en trådad lösning, spelar helt ok över blåtand men något "dovt" | |
|
Det låter som du har Business huvudenhet. Jag har det i min 530 och där har jag köpt denna för att lösa problemet. Har dock ej hunnit montera ännu. Länk Min bil: Länk |
|
|
Nu nu när du säger det så minns jag att det står business på stereon. googlat runt på lite aux adaptrar nu, och ser att det finns för 17-pin och 40-pin kontakter, vilken har jag i en -02 med business cd? |
|
|
40 pin. !7 var väl de äldre tror jag. Observera att många av aux-kablar på eBay endast fungerar till enheter som sitter i bilar byggda från 09/2002. Min bil: Länk |
|
|
Länk Denna bör då funka? |
|
|
Jag blir osäker när det står 2002-2003. Kolla med dem för säkerhets skull. Min bil: Länk |
|
| Ska ju funka om han har en -02 årsm. | |
| Bilen är tagen i trafik för första gången xx/05-02 så alltså är den inte tillverkad efter 09/2002 om det hjälper.. | |
|
Då funkar de om de står så som de gör. Lycka till me dragningen |
|
|
dicka du har nog rätt, det verkar som det är rätt grej när man googlar runt. Det som gjorde mig lite orolig är att man gjorde en förändring i apparaterna efter 09/2002 (årsmod 2003) så det brukar vara en brytpunkt där. Det är ju samma grejer i en 2002 som i en 2001 men i annonsen står det att det går till 2002-2003. Borde nog stå 2001-2003 istället. Detta gjorde mig tveksam. Lycka till Glenne! Min bil: Länk |
|
|
Ah okej! Tack ska ni ha :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.