|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag ska lämna in bilen för oljeservice och i samband med det även byta bromsvätska. Det kostar 2300 för oljeservicen och 1900 för bromsvätskebytet. Är inte det lite väl mycket för bromsvätskebytet? Brukar man byta bromsvätska i samband med någon av de andra servicarna och därmed få det billigare? Priserna är från en aukt. BMW verkstad. Min första service så jag är helt novis på detta. | |
|
tror inte det blir billigare oavsett vilken service du gör det med. BMW har i relgel fasta priser på sånt och enda möjligheten att få det billigare är att göra det själv tyvärr, eller om du åker till icke auktoriserad verkstad. |
|
|
Jag bytte växellådsolja o diff olja samtidigt o då blev det ca 700kr /Martin |
|
| Bromsvätskebyte för 1900 kr är hutlöst. Det är ett väldigt lätt och snabbt jobb. På de verkstäder jag varit slår det mellan 600 kr och 1000 kr med moms, vilket är väldigt bra betalt det med. När jag servade på BMW-verkstad senast (fyra år sedan, på landsort) hade de stående erbjudande på 695 kr för bromsvätskebyte på alla BMW. Stor skylt på disken. | |
|
Fick pris på 1100kr BMW helsingborg. Kollegan fick 550kr+moms när han gjorde det på samma verkstad i samband med vanlig oljeservice. Valde dock jarlsbilservice i hbg för 550kr ink moms. |
|
|
Fast nog tar ett bromsvätskebyte längre tid än ett oljebyte? Om man skall byta bromsvätskan i bromssytemet alltså, inte bara i behållaren... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.