|
|
|
|---|---|
|
Hej, Ska byta framdäck på min E65 och funderar på att montera dessa på mina Alpina 21" framfälgar, 255/35 ZR21 XL CONTINENTAL SPORTCONTACT 5 P. Någon som har något att invända när det gäller klassningen och load index? Kör idag med SportContact 3 245/35-21, men de känns inte tillräckligt breda för framfälgen. När jag bytte i bak förra året så gick jag även där upp en dimension från 285/30-21 till 295/30-21 för att slippa kantskrap. Mvh. Patric, BMWCS #4598 | |
| Finns väl kanske en liten risk att däcket tar i innerskärmen vid fullt styrutslag de gjorde de på min ,då hade jag 245 fram fast de är klart de satt ju 20mm spacer också | |
| Ok, jag kör utan spacer än så länge. Även om tanken har väckts att få ut däcken ett par cm för att fylla ut gapet i hjulhuset. Så i mitt fall borde det fungera. Har sett att SPORTCONTACT 5 P finns med tillägget FR. Någon som har koll på vad FR står för? | |
| Länk | |
|
Ok, Tack! Så här skriver leverantören Fipio Reifen ang. Continental SPORTCONTACT 5 P, 255/35 ZR21 XL Länk "Es handelt sich hier um einen sogenannten "ungenormten" Reifen, einen Tragfähigkeitsindex hat der nicht. Sie dürfen diesen Reifen nur fahren wenn Sie EXAKT diese Reifengröße ohne Traglastangabe eingetragen haben" Ett däck utan lastindex? Vågar man köpa det, eller räcker det med XL beteckningen för att man ska vara säker? |
|
| jag har nog valt xl, kör själv på michelin har 20mm spacer ligger om intresse finns. | |
| (Alpina 21-tummare, *mmmmmm*) | |
| WAN kör endast med Alpina fälgar | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.