|
|
|
|---|---|
|
Bör kollas.... Vill oxå ha kompressor..... | |
|
Är det Plus Sverker som ska ut o bränna!! Ska det va så här? /Kristian |
|
|
Oj, det är ju nu. God morgon... /Kristian |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Svammel inget av värde typiskt töntmagasinet. Bättre hade varit att bromsa före och efter och se om det håller vad det lovar.Turbobilar vet vi ju redan att det funkar bra på.Och åsikten om sugmotorn visste vi redan. Men Skodan var inte så tokig:)Men de flesta står väl under vatten fortfarande. MVH Hasso |
|
Kan bara hålla med dig Hasso.... Vill oxå ha kompressor..... |
|
|
Fyfan va skiten sög! =( Mycket bättre på Glennings tid! De vet ju inte vad de pratar om.... Man kan ju chippa en bil för 1500kr och inte 7500 som han mena... Plus att de sa att Volksvagen inte chippar... Nog vet jag att V.A.G chippar sina Audi bilar... 1.8Ts = en chippad 1.8T motor! Och va fan vad det där larveriet i slutet av programet... Ähhh, bränn skiten! =( Mvh Tobias (som e besviken på SVT) |
|
|
Jaha, det var ungefär lika informativt och intressant som Sverkers test av bilvax. Ett nytt lågvattenmärke för undersökande journalistik där chiptillverkaren fick stå och haspla ur sig en massa utan att man kontrollerade sanningen och effekterna av chipning på ett seriöst sätt. Varför åker man till Rototest utan att göra en effektmätning i reportaget? Jag är iofs inte förvånad! Mvh |
|
BMW... |
Jo, tur att det finns Motorjournalen i 5an iaf=) ////Kör hårt!//// |
| Suck!..den som ändå haft 5:an! | |
elof |
mm helt klart motorjournalen i 5an e en helt annan klass....... |
|
Håller absolut med Johan B...Jag tänkte att äntligen så får man se resultatet av denna chippning hos Rototest..men icke då :( Mvh Janne. |
|
|
Det är anmärkningsvärt å se att ett program som ska vara så informatift (publikservice) kan vara så okunnigt... SAAB säljer trim chip till 2,0t motorerna (190hk) Volvo säljer programvaran att uppgradera sin 140hk till 170hk ......visste faktiskt inte att alla biltillverkare ville förbjuda chipstrimning...? Att sen inte testa bilen i Rotortest, dom kan ju göra en miljö-analys, gör ju det för Teknikensvärd hela tiden.... Det är kul å betala tv-licens.... |
|
|
hmm.. betalar ni tv-licens? jaja skit samma. T-magasinet är till för pensionärer och inget annat än pensionärer punkt! :o) who dares wins... |
|
|
Först ett "informativt test" av chip... ;-) Sen en test av trista bågar... Heja Kanal 5! /Kristian |
|
|
*Tobias* Jag vet att det skiljer mer än mjukvaran på 1.8T vs 1.8Ts. Det skiljer bl.a. intercooler, spridare, ventiler, turboaggregat. Det sitter olika aggregat eller spridare på alla 1.8T som används i VW/Audi/Seat/Skoda. De enda som har samma motornr är VW Golf GTI/150 Hk och Audi A3 1.8T. M V H Stephan Länk |
|
|
Doggeli, Om du läser detta: Jag vill minnas att din email adress sa kanal5? Ett klart tips from BMWpower "tyckarna" måste väl ändå vara att nu efter STV har floppat på ämnet så ska TV5 ta sig an ämnet i sin Magasin och gör det på ett riktigt sätt!!! Vore kul att verkligen få veta vad som egwentligen gäller med tester, mätningar och allt... För resten, jag kommer att vara i Hounslow i morgon. Håller utskick efter din pärla. |
|
|
Ang trafikmagasinet; är det inte bättre att skicka ett mail till deras red och göra ett tycktill...så kanske dom får upp ögonen på det dom gör...och förhoppningsvis tar till sig kritiken och förbättrar sig? MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 |
|
|
trafikmagasinet@svt.se MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 |
|
|
Bra tänkt Pelle! Har just mailat över sidan till både Trafikmagasinet och tim Motorjournalen.... |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Z3c 4 ever: Läs ett litet repotage kanske ?? :Länk MVH Hasso |
|
Det blir kul att se! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.