|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Var sitter nivåregleringutrusningen på min 528i -96 sedan...? Jag menar alltså "hydrauliken" och eventuellt "fördelningsblock", och ackumulator, eller hur det nu funkar... Misstänker ett fel, i nåt ventilblock eller nåt... Var hittar jag prylarna, en snabb titt underifrån tycks visa att jag kanske borde leta inne i bilen, i skuffen...? Syns inga slangar på dämparna underifrån iallafall... Tacksam för snabba svar... mvh/ /Tommy Power | |
|
Ingen som vet...? Sitter den bakom "inredningen" i skuffen? Vilken sida? Skulle vara tacksam för svar... mvh/ /Tommy Power |
|
|
På E34 är det gmsamt hydralik med servostyrningen. Om jag kommer ihåg rätt så sitter det en "klocka" framför bakaxeln och nipplarna på fjäderbenen sitter ganska högt upp. Fjäderbenen på sedanen går rakt upp ända upp till hatthyllan så det kan vara svårt att se. /göran, vintermannen/ Behöver man inte kombi, behöver man inte bil |
|
|
Misstänker att det inte är lika, för man ser inga slangar/rör komma ut från dämparna, om man tittar utifrån bilen. Varken hög eller lågt. Måste gå in på ovansidan, alltså typ uppe vid övre dämparfästet... Frågan är på vilken sida jag ska riva "klädseln"... Mitt problem är att bilen säckar ihop ibland när man stänger av. Som om det skulle vara otätt i nån backventil eller nåt... Måste ju sitta ett "fördelningsblock" nånstans där slangarna från dämparna går in.... Bilen höjer sig när man startar, så på nåt vis tappar den alltså trycket ibland när man stänger av... Gissningsvis nån otät o-ring eller annan tätning i nåt block... :-( Ingen som vet var prylarna sitter...? mvh/ /Tommy Power |
|
|
Har nu tänkt om lite igen... När bilen är "ihopsjunken", och jag låser upp den med fjärren, startar en pump nånstans där bak, som höjer bilen. Bilen behöver alltså inte vara igång...! Alltså är detta inte styrt av nån servo... Nån som vet funktionen hos en E39:a ? Luftstryt, eller oljetryck...? Var sitter pumpen. (svårt att lokalisera ljudet) Ingen som rivit bort klädseln i kofferten, vid nåt stereobygge eller nåt...? mvh/ /Tommy Power Barns beskrivning av en hästkraft: - "En hästkraft är den energi som går åt för att dra en häst femhundra meter på en sekund." (Eyvind 10 år) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.