AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
621

Ska vi köpa ????

Vi har hittat denna bilen : BMW 328CiA
Årsmodell: 1996
Mätarställning: 9.500 mil
Färg: Montreal Blå met
Karosseri: Sportkupé
Pris: 155.000
Info:5 stegs automat växellåda S/E/W
Climate control förare+passagerare,diagnostic computer, Solskärmsspeglar med belysning, C-Lås,Servostyrning, immobilizer, Helläder specialfärg stolar+dörrar fram+bak med färganpassad inredning, Elektrisk taklucka, Elektriska fönsterhissar+backspeglar, vitablinkers runt om, 17" aluminiumfälhar 225x45x17 däck körda 1000 mil, Nerlackad front+bakspoiler samt kjolar med krymplack, nya BMW CiA sommarmattor (-01) + BMW CiA vinter (gummi-00) mattor. Nya spoilerlampor fram, fullcervad hos BMW senast maj -01. BMW originallarm -01, full handsfree nokia -01, friktionsdäck vinter på BMW aluminium 15" fälgar, garanti giltig t o m 2001-10-01 på motor växellåda bakaxel.
Stereo: Pioneer DEH 5100R Rds radio, CD, Fjärrkontroll på ratten, Pioneer CD-växlare (6), + slutsteg Pioneer 4x200 W.
Högtalare: Infinity 9" hatthylla, skrikare i dörrarna, Infinity 6" vid benen fram.

Vi funderar om vi ska slå till och obs. bilen är pedantskött, endast 2 tidigare ägare. Senaste ägare har inte haft den ens 1 år.

Med hopp om svar/
Simon & Sandra
ch
212
chris
330 coupé -02
Verkar vara en fin bil ni har hittat.
Priset kan jag inte yttra mig om då det inte är mitt område, hörde dock att en polare köpt en 328-96 för 100 000:- importerad fast med hela M-kitet på.
Som alltid vid bilköp, provkör, lyssna o kläm.
Är ni osäkra be att få bilen testad av motormännen eller av en BMW verkstad.
Titta runt lite på beg. marknaden och bilda er en uppfattning.
Lycka till!

Christian
Tack för tipset!
Vi får fortsätta att hålla koll.

/S & S
frazze
Simon & Sandra: Gå in på: www.blocket.se sök under
kategori: bilar slå in BMW 328 Det finns 18 st att välja på..t,ex: BMW 328i Coupe INDIVIDUAL-97:a har bara
rullat 7400 mil, sportstolar, svartskinn, full M3 optik
MM,MM, samt full servicebok...priset då..ynka 155,000:-
Den är nog inget dåligt köp...Den där automaten ni har
hittat....den är "MKT SVÅR" att sälja vidare när ni ev,
Tänker byta bil i framtiden....visst ja...vill ni ha telnr till säljaren Privat:0708-600777 Henrik Elofsson.

frazze
BeeMWe playboy
Skulle nog vilja säga att det är alldele för dyrt. Immobilizer tyder på möjlig import, vad vet jag. Men priset är för tok för högt även om den skulle vara sv-såld. Kollar du bmw börsen hittar ni mycket billigare i ett stort antal.

Sen kan man juh fråga sig varför den nuvarande ägaren haft den så kor tid och vill sälja.
Nuvarande ägare är min arbetskamrat, det är en import visserligen men det finns inte en skråma på bilen för tillfället.
Han ska sälja den för att hans familjstorlek ökat och han anser att en sån bil ska man ej ha om man har småbarn.
Men tack för tipsen. Vi kikar vidare!

/S+S
frazze
S+S: En automatväxlad bil betingar ett lägre värde på
beg marknaden.....är den dessutom importerad.
så sjunker priset ytterligare nedåt..han begär 155000:-
tycker nog snarare 130-135,000:- passar bättre....den
blå Montrealfärgen är ingen höjdare..mkt svåskött..blir
Lätt flammig...ev, repor syns tydligt...för att återgå
till automaten..hoppas att ni vet att den drar mer bränsle..flera dl per mil....pruta 20,000;- eller allra
helst köp en annan bil....

frazze
Tackar för tipset!
Vi har börjat kolla på andra, har du tips på sidor?
BeeMWe playboy
Klicka på BMWBörsen i länkarna till vänster.

Papa Oom Mom Wow!!!
frazze
S+S: WWW.Blocket.se (bilar)BMW328i Nuvarande utbud 18st

frazze
Tackar!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.