|
|
|
|---|---|
|
7800 när andra villa ha 9500-12500 samt 0 i stöldsjälvrisk om jag har GPS.. Vill oxå ha kompressor..... | |
| Har dom nån hemsida? | |
| Länk | |
| Kollade villkoren; "maskinskadeförsäkringen gäller inte för begagnade privatimporterade bilar". Fint läge om man importerat sin bil och får ett motorras... | |
|
Gjorde precis en offertförfrågan på en M3 1996, och fick ett automatsvar: "Vi erbjuder inte försäkring för denna bilmodell. Med vänliga hälsningar från SUSABs kundtjänst!" Så var det med det... |
|
|
Susab har väl som standard att inte försäkra sportbilar typ :) |
|
|
Har hört en del rykten om Susab´s vara eller inte vara i framtiden. När jag ringde runt och kolla försäkringar var susab billigast så jag bestämde mig för dom. Men när jag ringde igen så hade numret upphört... /Kristian |
|
| För oss som åker gubbil/orginalbil så kan jag rekommendera Aktsam, var ca 2-3' billigare än Susab! | |
|
Hej Kristian! Susab har bytt namn till susab tennent AB. I och med att det är GE-Capital som står bakom tror jag att konkurs ligger en bit bort, det finns lite stålar i det bolaget :) Skicka in offert förfrågan via www.susab.com så har du desssutom priset svart på vitt! Booba // Booba |
|
|
På kul så kollade jag vad dom vill ha för min e28 535 Helförsäkring 4,593 kr /Halvår drygt 1600 MER än vad jag betalar hos folksam. Fast jag har upplyst folksam att jag har alpina motor i vagnen! MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 |
|
|
Kollade med aktsam på min bil 523i -98 Årrspremien landade på 8.020 kr för helförsäkring. Betalar idag 4.800 kr på SUSAB, tror att jag stannar kvar där :) Hos aktsam var dessutom 525 (523)gränsen för vad de försäkrade, 528 och uppåt i motor volym räknar de som sportbil och därmed blir det ingen försäkring hos dom. // Booba |
|
|
Kollade med SUSAB på min bil 523 -96 8788:-/år skulle de ha På Aktsam pröjsar jag 6100:- ..detta med försäkringar går inte att förstå!?! \\Daniel |
|
|
Ang Susab så hade jag dom när jag hade min motorcyckel(yamaha Yzf 1000r)och jag tog försäkringen genom den mc-firma som jag köpte bilen av, försäkringsb hade precis startat upp i Sverige med mc-förs och jag fick en mycket fördelaktig förspremie 4600:-helförs/helår, förutsatt att det monterades in en startspärr för 4000:-. Okey 4000:- för en startspärr går ju an tänkte jag nu när premien var så billig. en tråkig sak var att premien inte gick att dela upp på fler ggr. Nästa år när brevet med premieinbet damp ner så fick jag en liten chock, premien hade höjts till 6000:- och i ett bifogat brev stod det att mc-olyckororna hade ökat så då var dom tvingade att höja premien. Vad göra? premien var ändå förmånlig om man jämförde med andra bolag. Året efter så skulle jag sälja bågen och ville helst sälja den innan årets inbetalningskort skulle komma med posten, så man slapp ligga ute med 6 tusen. Hade inte hittat någon köpare när premieavin kom ca 3 veckor innan den skulle betalas och nu kom megachocken arne. I brevet stod: I och med det ökade antalet olyckor har vi tvingats höja premien kraftigt. Jaha tänkte jag och tittade på inbetalningsavin, va i helv 30 000:- Trettiotusen kronor. Det måste va något fel tänkte jag och ringde upp Susab men nej det var helt korrekt, jag undrade också hur dom kan med bara tre veckors varsel skicka ut en sådan kraftig höjning utan att informera ett bra tag innan, så sa dom bara likgiltigt att -vi går bara efter reglerna. Efter några väl valda ord lade jag på. Hur fn skulle jag få tag på 30 000 spänn på 3 veckor. Som tur var fick jag bågen såld sista dagen försäkringen gällde. Så nu vet ni vad jag tycker om det försäkringsbolaget. Mickegywer Mickegywer |
|
| Själv så betalar jag 2085:- för min Triumph Speed Triple hos Susab:) | |
|
Hej John West! Tack för din offertförfrågan. Vi har tagit fram en premie utifrån nedanstående uppgifter: Namn: John West Födelsedata: 1967 Ålder: 35 Postnummer: 74638 Fabrikat: BMW 740 IA; 745 IA; 750 I() Årsmodell: 1990 Omfattning och premie: Halvförsäkring 2,995 kr /Halvår Total premie: 2,995 kr /Halvår Grundsjälvrisker: Trafik: 2,000 kr. Om föraren är under 24 år tillkommer 1,000 kr. Brand: 2,000 kr. Glas: 35% av kostnaden lägst 1,500 kr. Vid reparation av glasruta 200 kr. Stöld: 3,000 kr. Räddning: 1,200 kr. Rättsskydd: 20% av kostnaden lägst 1,000 kr. Är du intresserad av att teckna försäkring hos oss? Var då vänlig att svara på detta E-mail och ange det aktuella registreringsnumret samt begynnelsedag. Märk väl att vi inte kan garantera en exakt premie om du inte använt dig av fordonets registreringsnummer vid offertförfrågan. OBS! Vi tecknar inte försäkring på taxi, budbilar samt fordon avsedda för korttidsuthyrning. Med vänliga hälsningar från oss på SUSABs Kundservice! Mitt ansiktsuttryck när jag såg detta var nog himla vackert ;-). M.v.H JAWEN |
|
| Bor i Lund och har Aktsam som försäkringsbolag. För 1500mil per år och 5000kr i självrisk skulle jag betala ungefär 4100kr men jag har en del extrautrustning(för 10 000kr) så totalpriset blev 4458kr helår helförsäkring. | |
|
Fick mitt försäkringsbesked från if idag. Priset hade gått upp från 6221 till 8451:- Ringde Susab och fick ett likadant pris. Ringde sedan aktsam och fick ett pris på 6895:- inklusive extraförsäkring för stereon a 10k. Gissa vad jag valde? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.