AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
787

problem bränslepump 320 e36 92-93

st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
Håller på att försöka få igång en 320 92-93 e36a som blivit krockad rakt bakifrån. Den är plåtlagad etc etc. Men efter det så går ej bilen igång.
Den går igång sen kan den gå på tomgång i kanske 10 sekunder sen dör den.
Så fort man petar på gasen så dör den eller orkar ej alls gå upp i varv.

Har kollat returmängden från bräsnlepumpen vid bräsnletrycksregulatorndå jag starta motorn. Och där kom inte en endaste droppe bensin då motorn gick.
Kolla tilloppet och där kom men väldigt lite tyckte jag då jag satte på tändningen och sen körde på startmotorn.
Kan det vara så att bränslepumpen på ngt sätt har pajat så den ej orkar pumpa upp tillräckligt högt tryck för att bränsletrycksregulatorn skall öppna för returen?
Och att trycket blir så lågt efter att motorn gått en stund så att den ej får tillräckligt med soppa?
Och att jag gasar att trycket ej räcker till till accelerationsuppfettningen?

Mitt probb e att hur kan detta inträffa för att den blivit krockad bakifrån?
Har de bilarna ngn säkerhetsspärr som spärrar bränslet eller ngt vid kollition? förutom då katastrofreläet/bränslepumpsreläets säkerhets funktion?
Men jag tycker skulle ngt sådant aktiverats så skulle pumpen ej gå igång alls.

Och vilket är bränslepumpsreläet i denna bil? ngn som vet? Det är motormodellen med luftmassemätare med värmetråd. Kollad epå en 94a och de har hotfilm luftmassemätare. 94an hade också 3 extra reläer utanför reläboxen medans den jag håller på med bara har två.

Sen hittade jag en mystisk sak i bakluckan på höger vägg fastsatt i plåten. En vit fyrkantig behållare med vätska i och ett 5 eller 6 poligt kontaktstycke till. Vad är detta? E det ngn slags accelrations eller retardationsbrytare vid kollision eller ngt?
X.
På min är bensinpumpsrelät det främsta av dom tre reläna som sitter bredvid säkringsboxen. Borde rimligtvis vara samma placering i en 320 (?).

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.