|
|
|
|---|---|
|
tänkte på en 328 vad är viktigt att veta är det stor skillnad bensin mässigt ov,s !!? Mvh/ Daniel | |
|
Har precis köpt min 328. (Väldigt nöjd). Tittade på 325:or och 328:or omvartannat i 4 månader innan jag bestämde mig. Pratade bla med en kille som jobbat på BMW i Solna och han sa så här till mig: och jag citerar:-325:an är en bra bil tills man provat 328:an. Han sa även att om man funderar mellan en 325 eller 328 så skall man veta 325 oftast har gått hårdare än 328:an. Mao så håller 328 bättre. Jag provkörde själv två 325:or men jag tycker att skillnaden var enorm jämfört med 328. Bensinförbrukningen är nog väldigt liten mellan de två, allt beror ju på hur tung högerfoten är:) "BMW förare blinkar inte" |
|
|
Kan bara hålla med matte74. Jag provkörde i och för sig ingen 325, men min 328 går som en pärla. Min bensinförbrukning ligger på 9,5 l/100 km, man kan få ner den till 7,3 men då är det VÄLDIGT tråkig körning. Skall man ha en bil som 328:an är så räkna med lite högre förbrukning (9,5) för det är INTE lätt att låta bli högerfoten. Peta in sportläget och låt sexan sjunga ljuvligt. Inte många som hänger på vid rödljusen...... lovar !!!! Joachim |
|
|
Förbrukning på 0,83 snitt landsväg,fart snitt 110 65mil Blandat stad landsväg lite gasa lite transport 0,91(en hel del omkörning) 59mil Snålkört på 0,68,landsväg 15mil(bara för att kolla,trist) Kontentan=roligare bil i förhållande till förbrukning har jag ej kört(minus snålkörningen) E30 320 går lite billigare,men är ej jämförbar i mungipefaktor ;) Henrik |
|
| Flayer: Bensinmässig är dom lika men 328an går bättre. Trevlig bil! | |
|
Vad jag har förstått det som så är bensinförbrukningen ungefär densamma. 325 är ju mer "trimmad" än 328 om man kollar på antal hk/l. Men den stora skillnaden mellan bilarna är ju helt klart vridet. Du har i en 325: 192 hk och 235 Nm och... Du har i en 328: 193 hk och 280 Nm där ligger den stora skillnaden.. Jag valde utan tvekan 328.. /Fidde |
|
|
ju mer vrid desto skönare bil. sen så har man ju rätt så ofta behov utav fler hästar men det är ganska lätt fixat på m52 motorn... who dares wins... |
|
| Uhlmann: Vad innebär lätt??? :) | |
|
eftersom att insuget är mycket mindre än det som sitter på m50 motorn så kan man montera ett större från just m50 motorn samt göra en mappning. är inte helt säker men ca 20 hästar till går att få ut på det sättet. kan bli lite trångt med plasten ovanför insprutarna men allt går att lösa.. who dares wins... |
|
| Ja e nöjd me min.. | |
|
Som Matte74:s kompis sa, 325 har oftast (obs oftast) gått hårdare. Det beror till stor del på att den behöver piskas mycket mer än 328 för att det ska hända nåt... Karaktären är lite mer busbil, väldigt rolig motor tycker jag men som övriga håller jag med om att 328 är en mycket bättre motor om man ser till fler kvalitéer än bara bus :) Sen finns ju fler förbättringar på 328:an iom att det är en nyare bil. "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.