|
|
|
|---|---|
Likvid |
Är det nån som har erfarenhet av dom? |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Jag mailade dem, men fick aldrig något svar. Dåligt tycker jag... |
|
Låter precis som "Rätt Bil" ! Ett riktigt skitföretag a'la "Ärlige Harry's Bilar" |
|
|
Hmm, jag var där och tittade på en 540 -97 (6vxl!) som enligt servicebok var insp 1 servad för 30 mil sedan. När jag gjorde en "testbromsning" blinkade oljelampan till. Kollade oljan när jag kört färdigt: strax under min!! Försäljaren tittade konstigt på mig när jag påpekade detta.. Konklution: Inte helt seriös handlare!! //BS |
|
| Håller med. Rätt Bil verkar definitivt inte vara ett seriöst företag. Jag har själv både skickat e-mail och lämnat in meddelande i en av försäljarnas telefoner, för ett bra tag sedan, men väntar fortfarande på svar. I min förfrågan undrade jag om jag eventuellt kunde ge dem uppdrag att sälja min bil. Att firman fanns fick jag veta av en försäljare på BMW Grupp i Solna i Stockholm, som beskrev firman som mycket seriös och rekommenderade specifikt en av försäljarna där. En f.d. försäljningschef på BMW Grupp var enligt honom ägare/delägare där, så nog var det en firma som man kunde lita på minsann. Men Rätt Bil är inte ensamma om att ignorera eventuella framtida kunder. Rådmans Bil och Auto Geeber, båda i Stockholm, fungerar enligt samma model, trots att de dagligen annonserar på DN att de tar emot försäljningsuppdrag. Men finns det några seriösa bilhandlare överhuvudtaget? | |
holmis54 |
Tänkte bara fortsätta på Auto Geeber som håller till i Stockholm, jag ringde och frågade på en bil som hade lagt ut på bytbil.com. Jag frågade om bilen i fråga, då svarade han lite irriterat DEN ÄR SÅLD!!och slängde på luren. Fattar inte att folk gör affärrer med den typen av handlare. |
BeeMWe playboy |
Har inte haft några problem med dem. De tar emot en bra och är samarbetsvilliga. Sökte jobb hos dem förut som bilrek men pga av att jag inte hade körkort gick det inte så istället snackade d med en bilrekfirma och garanterade mig jobb hos dem. Min polare köpte bil hos dem nyss och d fixade alla skavanker som fanns utan att överstiga priset. Han är helnöjd med köpet. Anledning till att vissa inte svarar på mail är att mail anses som oseriösa kunder. Oftast är d halvintresserade som skickar mail i lathet istället för att ringa dem om ett verkligt intresse finns. |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
mail=oseriösa kunder , var det mest inkompetenta jag hört. i Klass med "Internet är en fluga" av Ines Usel, eller usman. Varför har man då mail adresser på sin kontaktsida ? (Länk |
BeeMWe playboy |
Skulle nog tänka mig att man hellre prioriterar telesamtal. Bli inte kinkiga om ni inte alltid får svar. Brukar stå i mailen man får av dem typ "ring 018-xxxxxx så snackar vi lite mer" Det säger väl det mesta va? |
|
Håller med Jörgen om att schabloiseringen att mail inte är seriösa sannolikt mer beror på försäljarnas egen inkompetens och rädsla att hantera datorer än att presumtiva kunder som använder mail är oseriösa. Det finns många bra förklaringar varför man använder mail och inte telefon!!! Detta är dock självsanerande, de som ser "mailkunder" som oseriösa kommer att sorteras bort.... Simon |
|
| Tänkte bara fråga om man vågar köpa bil Hos Auto-Geeber eller inte. Han har ju 2 m5:or ståendes hos sig. Den sebringråa har han ju haft över ett år nu....man börjar ju fundera! | |
sweborn |
Ett skäl till att mail inte gillas kan ju vara att det uppstår en ofrånkomlig bevisbörda när man skickar uppgifter via mail.... kan ju vara lättare att "glömma" saker man tar muntligen..... |
|
Bara för att bryta nerklanket köpte en m3 hos auto-geeber, visst han är omöjlig att få tag i på grund av att de e ingen "De" utan de e bara han som jobbar där och han drar iväg hela tiden o hämtar/lämnar bilar... Idiotiskt tycker jag han förlorar ju mycke kunder på det. Men de småskavanker som jag hittat på min bil har han sagt att de ska rättas till det är bara för mig att åka dit....och just nu står bilen på verkstad för total omlackering =) ********** En bra chef kör BMW! =) |
|
| Skulle kolla autogeeber idag och hittade ej ingången då jag kom från ett annat håll, ringde o frågade men han sa va e det för bil du vill se? jag svarade: ne men vill bara se allmänt, han sa: men vilken BIL?? Jag svarade: vill bara se allmänt. Han sa kom runt hörnet och så klick. Hmmm vad är det för bemötande av kunder egentligen..? | |
| De kanske har tröttnat på oserösa köpare som bara milar massa med frågor när de inte har nånting o göra, dessvärre finns det många som har som hobby att ringa/mila på bilannonser utan att de har några pengar i fikan.... | |
|
rätt bil i uppsala var faktiskt dom som betalade mest för min m5-94 när jag skulle byta in den fick 129000 för ett par år sen det var en vettig peng med tanke på att 9av 10 bilfirmor inte ville byta in den alls dom verkar vara rädda för just m5:or för skicket var det inga fel på den var i toppskick! |
|
|
Min polare har en M5 -99 som kommer från dem. Den är iallafall riktig sjysst men det kan ju också bero på att det var en av ägarnas bruksbil.. ---- Min FD,M3 DAYTONA Länk ---- |
|
|
Min erfarenhet av framför allt Patrik på Rätt Bil i Uppsala är bra.. Har varit där och testkört lite och snackat lite priser osv. Jag emailade däremot BMW Novation i Uppsala för 1 vecka sedan och har inte sett röken av nått svar.. Trots att jag påpekade att jag ville köpa vissa grejer av dom och att jag hade lite bråttom =P Men igen.. bilfirmorna får väl en 10-1000 emails om dan.. vad vet jag =) Och Rätt Bil har väl bara 2 anställda? Blir kanske lite hektiskt. Sen om dom är seriösa eller inte vet jag inte. |
|
VIP |
Killen är visst invandrare som driver firman i Uppsala. Mitt intryck var att han var ok och tillmötesgående. Dock kolla jag upp hans bilar lite grann, tydligen använder han sin sambo för att regga bilarna på som han tar hem. |
VIP |
BMW Novation har inte som regel att svara på mail. Om du vill ha kontakt med dom så ringer du, så funkar det på Novation. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.