|
|
|
|---|---|
| HEJ JAG HAR EN BMW 320 97 OCH VILL ÖKA LITE MERA EFFEKT PÅ BILEN MED TRIMCHIPPS. VISSA SÄGER ATT DET INTE HJÄLPER PÅ 320 MOTORERNA VAD GÄLLER? FÅR MAN UT MER EFFEKT OCH HÖGRE VRID PÅ MOTORERNA? NI SOM HAR MONTERAT DETTA PÅ ERAN 320 KAN VÄL HÖRA AV SIG... | |
|
Varför skulle det inte ge mer effekt på 320..? Kolla med Qvarnis på Länk Han säljer chip från JWR för 1500:- www.malte-racing.com |
|
Ricke nr 1 |
Jag fick min 320 -92 chipad. Varvstoppet ändrades till ca 7000 varv/min. På min bil blev det ganska bra resultat med 98 oktan. T.ex orkade den dra till varvstopp på femmans växel med nya Good Year eagle F1 235 40 17... - Det gick inte före chipning Ps. En 320 stannar vid ca 235km/h så det var ju inte mätarn ut precis... |
|
VAD HAR DU FÖR CHIPP PÅ DIN 320:A DET LÅTER VERKLIGEN INTRESSANT ATT CHIPPET HAR KUNNA TÄNJA SÅ PÅ DIN 320:A TACK FÖR ATT DU HÖRDE AV DIG |
|
Ricke nr 1 |
Turbocenter gjorde jobbet. Ska nog lämna 328´n dit också om jag säger så... |
|
Jag har tänkt oxå o chippa min. jag blev lovad effektökning mellan 10-12 %.. BMW... Better Make Way! |
|
|
Ricke nr1: Vad tar de för att chipa en BMW? |
|
Ricke nr 1 |
Kommer inte ihåg. Det var 2 år sedan. Har ingen uppfattning om det. Men det blir bra hos dem... |
bulldog11 |
Kolla på Länk De tar 2950 inkl. arbete och lovar effektökning på 10-12% Enligt Teknikens Värld är dom bästa i Sverige. |
| Jag chippade i tisdags hos JWR genom Qvarnis och kan bara säga att jag är helnöjd. Jag har ju inte prövat något annat chipp, men om dom är så mycket bättre än JWR´s så att prisskillnaden på nästan 1500:- är befogat har jag svår att tro, men som sagt jag har ju inte prövat något annat så... | |
| JWR och Turbocenter har samma BMW chip, tyvärr för Turbocenter alltså *fniss*! | |
|
Förlåt, det där var inte speciellt moget skrivet men Turbocenter har svartmålat mig och mina chip så länge nu så jag kunde inte låta bli. JWR och Turbocenter samarbetar i princip hela tiden. Det inte JWR kan kan Turbocenter och vice versa. Men sen kan tyvärr inte jag hjälpa att Turbocenter vill tjäna mera pengar per chip (gäller turbochip oxå, skiljer ett par tusen) än jag själv. Vad ska jag göra...höja priserna tycker Turbocenter som helst vill ha kartell. Mer fart åt folket tycker jag till rimliga pengar. MVH/ Qvarnis |
|
|
Qvarnis// Du har en sund men tyvärr ovanlig inställning... Men ger det verkligen 10-12% /Kristian |
|
|
Ja, det vore intressant att höra. Och ta gärna bort dina ekonomiska intressen i bedömningen ;-) *********************************************************** "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
Hmm, BSR , nej tack. Har kontaktat dom flera gånger och dom verkar lite snorkiga. En kompis har trimmat sin Snaabel där och den går lixom inte perfekt direkt. Är väll ett par som trimmat sina turbodieslar här på forumet med deras chip också och det har blivit sämre än org ..... Volvo däremot kan dom till punkt och pricka! Men vad hjälper det ..... Mvh Patrik |
|
|
Kristian Larsson: JWR som gör och monterar chipen uppger 8-10%. Något som är lika intressant tycker dock jag att gasguzzlers som ex BMW 750 drar markant mindre bränsle. |
|
|
HEJ! DEN DÄR QVARNIS PÅ IT`S FUN.NU HUR FÅR MAN TAG PÅ HONOM VAD HAR HAN FÖR TEL:NR.? HA DE............ |
|
bulldog11 |
Hej Qvarnis! Vad har Du för telefonnummer?? Jag vill trimma min bil hos Dig! |
|
Hej! Ni når mig smidigast genom att maila jocke@itsfun.nu, annars 08-776 43 42 (där jag såklart bara kan svara när jag är hemma) elr 0740-203208. Qvarnis |
|
|
För mera info kolla oxå Länk Qvarnis |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.