|
|
|
|---|---|
|
Hur mycket bör hc halten ligga på en 325i vid 18000 mil! 91:a e36 är 60 mycke?? | |
|
När byttes oljan senast? Mvh |
|
|
Min 325 (e36) som gått 19000 mil hade 000(100) gränsvärde inom parentes.... "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Länk |
|
| oljan byttes i förrgår!! men det där värdena var på besikning! det har alltså med oljan att göra eller?? | |
|
Tja..du klarade ju dig iaf på besiktningen.Gränsvärdet är väl 100 för din bil om jag inte minns fel. Som referens kan jag säga att mina värden på HC i M535:an brukar ligga alldeles kring 100 o jag har ingen katalysatorrening.(tomgång iofs) Angående ditt "problem" med HC så kanske inte besiktningsmannen körde motorn varm innan?Kan vara en delorsak. En bes.man sa till mig en gång i tiden att mina värden på M535:an var mycket bra för en "okattad" bil.Och orsaken sa han att det delvis berodde på nyjusterade ventiler bl.a..Sen byter jag oxå olja som andra byter skjortor :) Och ja, det blir skillnad om man byter olja innan bes(i en del fall måste jag väl tillägga). Kan naturligtvis vara def. avgasreningssystem och/eller sliten motor.. Finns oxå andra tips hur man kan sänka detta värde till besiktning men det går jag inte in på här.. Finns i forumet om du söker. Mvh Janne. |
|
| Ja fråga om det var mycke med 50???????? | |
|
Var det inte 60 ;) Nej det är inte för mycket. Mvh janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.