|
|
|
|---|---|
|
Hej När jag sätter igång ac på min 325it -91 så blir det ett ganska irriterande ljud. Det väser hela tiden. Om jag slår av ac så försvinner det. Det väser mer om jag varvar upp motorn. Har inte en aning om vad det är. Tips? RWD? Ja tack! | |
|
låter som något lager i AC pumpen inte mår så bra... --------------------------------------------------------------------------------------------------- Anyone who tells you money can´t buy happiness... just doesn´t know where to shop!!! --------------------------------------------------------------------------------------------------- |
|
|
Be nån ac-kille lyssna på den. Saårt att svara på här utan att ha hört det själv. Men det kan vara kompressorns lager som börjar ge sig. Kolla så drivremmen till kompressorn är tillräckligt spänd. Kan oxå vara din elfläkt som sitter på kondensorn som börjar kärva. Kolla den och passa på att tvätta rent kondensorn med lite avfettning så kyler den bättre. (brukar samlas massa skit m m där) |
|
|
min kompressor rasslar utav bara f*n men det får gå tills det rasar o då byter jag den. går att få begagnad på skroten... who dares wins... |
|
| Om det är ett pulserande väsande du hör, så tror jag det är kylmedlet som cirkulerar, vet inte om det ska vara så, men tycker det är lugnande att veta att det fungerar :) | |
|
Kan man se drivremmen till kompressorn om jag tittar ner i motorn? Var sitter den i så fall. |
|
| Det ska alltid vara ett visst väsande. Det är kylmedlet som cirkulerar. Om det är onaturligt mycket.. så kan det nog vara daggs att få det kollat, men det är som det ska vara. | |
|
Min AC väsnas/gnäller också en del men den funkar helt perfekt. Jag har ändå haft bilen ett tag och det har inte bilvit sämre, snarare tvärt om, det har blivit bättre. Men sedan får man väl tänka på att det är ju rätt gamla grejor (13år gammal E30), så det ska väl låta lite. Men det kan väl inte vara så dyrt att be någon kyltekniker kolla över systemet så att allt står rätt till? Det där med att köra tills det rasar är väl inte att rekomendera, det är väl inte varje dag man hittar en ACkompressor till en E30(i mitt fall då!) (eller det kanske passar från någon annan modell), sedan kostar dom väl en del. e30klubben.com |
|
jonas e-tuna |
känn om det tjockaste röret ut ifrån kupen blir kallt.och att magnetkopplingen drar på kompressorn, slår den ofta till och från så är det gasbrist (om det är varmt ute och du har full fläkt).kompressorn styrs av en tryckvakt.är man orolig så gå till en kylfirma tar inte lång tid att kolla. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.