|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har testat turtles nya vax med färg tänkte då på den röda. Funderar på att testa det nästa gång jag vaxar bilen. | |
ferraripeter |
Fundera inte på det ens,du kan lika bra ta skokräm,om det är samma kvacksalveri som colormagic på -90 talet,att det ska fylla igen repoor,så glöm det.Sen stämmer inte kulören i heller.om du ska göra det själv,kan du lika bra ta tex Sonax. det är inte den höga farten som dödar,utan det plötsliga stoppet. |
| har oxå tänkt testa Turtles, ÄR den verkligen så usel?? | |
|
Jag tycker det är lurendrejeri... Djupa repor kräver ny färg och polering för att bli bra. Mvh Asken |
|
|
Frågan är väl hur ärlig man är mot sig själv och sin bil! Är man seriös och vill ha en blank och skyddande fin lack duger ju inte detta! Då krävs bra rengörande, polerande och skyddande märkesvaxer. Men visst, ska man bara glänsa och visa upp sig funkar det och även om man ska sälja bilen, men då är man ju inte seriös! Repor ned till plåten kräver ny färg men för bilar med ytliga repor och sk "tvättsolar" funkar det bra, men inte särskilt länge... |
|
Tigerr |
Som Farbror barbro hade sagt: Det finns inga genvägar fram till den perfekta finischen! SONAX - Allt du behöver! :) Tigerr |
| Har testat det på en annan bil och kan väl säga att den inte är nån höjdare på plåten..på plast däremot tycker jag den funkade mkt bra. | |
|
Aldrig, aldrig, ALDRIG använda "färgvax"! Spelar ingen roll vem som tillverkat det - ALDRIG! ;) Har en gång i tiden arbetat på ett ställe som sålde sånt vax och jag tror vi fick tillbaka 9 av 10 flaskor och bilar. ____________________________________________ The less you know, the more you believe. Bono |
|
|
Brukar faktist använda Turtles färgvax (svart) eftersom ja har en diamant svart bil. Å jag måste säga jag tycker det fungerar mycket bra, första gången jag använde det märktes det verkligen skillnad.. visst, det tar inte bort djupa revor, men små kan försvinna.. tilläggas bör väl att jag vaxar bilen ca 2ggr i veckan å aldrig enbart med färgvaxet, utan när jag använder det lägger jag alltid ett till lager vax med Carlakes flytande hårdvax på! Det reseptet har funkat finfint för mig iaf... Bemari Bilen före bruden..!!! |
|
|
Bemari - är du helt 100 på att du vaxar din bil två gånger I VECKAN? Isåfall finns det många här som fått stämpeln "polerbög" som nu ligger i lä! ;) ____________________________________________ The less you know, the more you believe. Bono |
|
|
man kan ju lika bra använda färg penna så sitter ju färgen ordentligt eller lacka om hela bilen ;-)) |
|
|
Javisst=) ja e fast 120 på d=) (iaf på somrarna) Ordet "polerbög" innebär en komplimang för mig=) Bemari Bilen före bruden..!!! |
|
Powerraide |
Jag provade turtles colour magic på frugans volvo -man vill ju inte testa på pärlan först..... Blir en konstig hinna på hela bilen med "färgpigment" Ser hyfsat ut om man står långt ifrån men tittar man på lacken i solljus eller står nära börjar man nästan gråta av fasa. |
|
Bemari: så du tycker de funkade bra på din diamantsvarat bil .. Blir ju lite sugen och prova bara för kul på min diamantsvart lack De kan väl inte ta sån stor skada eftersom jag tvättar bilen varje vecka... De kanske funkar bra på en diamantsvart lack efter som den i bland ser mårkgrå ut i vissa sken och svart ut i andra.. |
|
|
Jag har prövat turtle silver vax jag tyckte att det var mycket dåligt fick inte samma glans son när jag använder det vax som jag brukar göra jag avråder dig starkt |
|
|
Produkten är absolut inte lämplig för nya lacker (de flesta sedan 98-00 i alla fall, vet ej specifikt för BMW) då även solida lacker har klarlack. Du kommer att lägga färgen på repor som ligger i klarlacken och få ett mycket dåligt resultat. För äldre bilar har jag sett att det är populärt innan man säljer riktigt repiga bilar vidare till intet ont anande kunder... De som verkar nöjda verkar ofta ha haft väldigt låga förväntningar och har inte varit medvetna om hur snygg lacken kan bli av en polering (input från andra forum). Det finns ett ytterligare problem med vaxet och det är att vissa användare har tvingats lacka om bilen (bla tagits upp på TV). Visserligen kan detta ha ett samband med att lacken har varit för varm vid påläggandet, men varför riskera något sådant för en produkt som inte löser orsaken till att din lack ser repig ut? Nej, skippa denna produkt om du ser långsiktigt och seriöst på bilvård... |
|
|
Jag har inte provat de där vaxet en och jag vet inte heller om jag vågar .. Jag håller nog mig till de gammla vanliga jag kör med sonax, hagmans __________________________ Länk |
|
|
Färgvax går tokbort. Att det blir repor det är ofrånkomligt men de tas bort med en seriös polering. Att försöka fylla repor med lite pigment är ju inte en lösning på problemen. Lurendrejei... Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.