|
|
|
|---|---|
|
Hallå. Har beställt en sänkningssats med Bilstein Sprint och HR fjädrar som sänker 30/10 till min gamla räser. Är det någon annan här som har något liknande och kan dela med sig av sina erfarenheter? Ska mest byta pga att dom gamla dämparna är sjukt dåliga......... Är det något superspecial vid byte av dämpare på denna bil eller är det som på de flesta andra BMW? Nivåregleringen bak ska bort.......... Mvh Patrik | |
|
Jag har inget svar på din fråga, men jag undrar var du fick ge för hela kalaset. När du har fått dit grejjerna så får du gärna höra av dig, bra å veta om det är bökigt, och om det blir bra. Lycka till !!! /// Riktiga motorer suger /// |
|
|
Köpte bara framdämpare + komplett fjädersats, tänkte köpa bakdämparna senare om någon månad. Fram kostar dämparna 1895:- styck Bak 1695:- styck Fjädersats 30/10 kostar 4110:- (passar ej org dämparna) Blir iallafall billigare och bättre än att köpa nya org dämpare, bara bak kostar dom ju 5500kr styck ........ Mvh Patrik |
|
JH |
Var hittar man dessa dämpare och fjädrar, behöver snart byta både fram och bak? |
|
Bildelsimporten , www.bildelsimporten.nu Mvh Patrik |
|
JH |
Tack till "Sandgren", en fråga till hur "bygga bort nivåregleringen? :) JH |
JH |
Har precis varit in på "bildelsimporten" och hittade inte dessa dämpare och fjädrar. Hur göra? JH |
|
Hej, nej jag vet, det är inte många av deras produkter som finns på sidan. Finns desto fler i papperskatalogen, och ännu fler i verkligheten. Ring till dom och fråga istället. Fråga efter Bilstein sprint och HR sänkningsfjädrar till din M5a. Bygga bort nivåregleringen = Ersätta de gamla dämparna med nivåreglering med nya dämpare utan nivårgelering. Ska se hur mycket slangar och pumpar etc som går att rensa bort ifrån bilen också......... Mvh Patrik |
|
JH |
Tack för tipsen "Sandgren", tog bort hjulet och studerade 1st. läckande dämpare idag och det verkar bli lite jobb till vintern :) JH |
|
-JH jag har en nivåregleringsdämpare liggandes hemma höger bak....kan detta vara av intresse...inte dyrt....inget läckage.... "One for economy and One for the fun of it" |
|
|
Inte så smart att byta en dämpare kanske, ska man byta ska man byta bägge..... Om inte den man sätter dit är lika dålig som den andra på bilen. Mvh Patrik |
|
|
Bytte framdämpare och fjädrar igår (hade väntat i ca 2 månader på dem). Bilstein Sprint, fasen vilken skillnad det blev, nu är det ju kul att köra på små gropiga skogsvägar igen........ =) Mvh Patrik |
|
| små gropiga skogsvägar? =) | |
|
Jepp, få känna lite på G-kraften! =) Mvh Patrik |
|
| Hej ! Jag tror att jag har samma dämpare på min bil,Den förre ägaren berättade att materialet kostade 12000kr.Tycker att väghållningen är extremt bra om man jämför med alla andra m-bilar som jag kört,men den är ganska stötig. | |
|
Jag har sett en M5 E34 utan nivåreglering som var sänkt 30mm med en K.A.W fjädersats. Den var faktiskt lägre än vad man kan tro, men det blir bra "stuk" på bilen. Akta frotläppen bara, den finns inte att köpa lös längre varken till 3,6 eller 3,8 (slutsåld). Kör man sönder är det bara att köpa hela frontdelen för 6500:- + lack. |
|
|
Har redan kört över en grävling med bilen, men som tur var blev det bara en liten spricka i läppen, så den syns knappt......... Mvh Patrik |
|
| I över eller underläppen? :() | |
|
Sandgren: Du borde byta bil! ----------------------- Min E30: Länk |
|
|
Jag borde varit ännu lustigare. Var det du eller grävlingen som fick en spricka i läppen... (jag vet, jag är rolig) |
|
|
deejaywasp: Ja, jag kan byta jämt med din 316 om du vill? =) Mvh Patrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.