|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag funderar på att köpa en Mitsubishi Galant, och nu undrar jag vad jag som gammal BMW-ägare har att vänta om jag gör detta. Hur ligger den till komfortmässigt i jämförelse till BMW (3-serien - senare årsmodeller), vilken bil har mest körglädje och vilken har enligt er de vackraste formerna? Det blir en 2.5 liters V6:a om det blir något! Bild på en Galant: Länk Era åsikter välkomna! Inväntar bashing... Vh | |
|
Provkör först, fråga sen (om du behöver) vilket du förmodligen inte gör ;-) Farsan har haft en sån (körglädje????).... "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Länk |
|
|
Kvalitetsmässigt ligger ju de flest Japanare i topp så där blir det nog inga problem. Personligen har jag svårt med sittkomforten i japanska bilar. Har ej kört någon galant så körglädjen kan jag inte kommentera. mvh Berg Den är inte lång men den är smal...... |
|
| Min far har haft en exakt sådan Galant, jävligt snygg bil måste jag säga! Våran var en V6-24 -97 års med all utrustning. Skinn, elstolar, klima, ja precis allt. Körglädje vet jag inte om den har, men den går jävligt bra i alla fall. Har piskat en 523iA med den. På minussidan: Trång, något bullrig, lite smäckig som alla japsare. Driftsäkerheten var i topp, det är ju egentligen viktigare än kvalitetskänslan. | |
|
Anledningen till att jag frågare er, är att det inte finns någon återförsäljare av Mitsubishi där jag bor. Så om jag köper någon, blir jag tvungen att be någon firma i stan plocka hem någon från något annat ställe. |
|
|
Tycker att Galanten är en av de snyggare japanerna. Verkar vara väl ihopskruvad oxå. Men känsla? Vad vet jag ;-) I nya spoilernytt provkör dom beg. Galant. /Kristian |
|
|
Med risk för att låta som en riktig surkart.. När jag provkörde en V6 Galant tyckte jag att den var plastig som f--n invändigt, inte ens äkta "plast-ädelträ" hjälpte (såg bara smått löjligt ut), bullrig som få och riktigt, riktigt slö! Komforten i stolarna lämnade också mycket övrigt att önska. En milsvidd bakom BMW av samma årsmodell vad gäller komfort, kör- och kvalitetskänsla! Men det var mitt personliga intryck, du måste prova själv! Allt handlar om prioriteringar, värderingar och personlig smak. Bug -Schnitzerbumse, till salu om priset är rätt!- Länk |
|
|
Bör kanske tillägga att det är årmodell -97 eller senare jag är ute efter. |
|
|
Jag vet inte hur det är med nyare mitsubishis, men polaren har en colt av tidigt 90-tal och reservdelspriserna på dessa är i klass med porsche. Ligger mellan dubbla och tredubbla priset av reservdelar till min bil... Annars är de nog bra bilar med bra driftsäkerhet. |
|
Tigerr |
Hej hopp! Här i Malmö är många sånna utrustade till "julgranar" av div. ungdomar.. Jag har aldrig varit svag för japsare, men jag vill juue inte klaga på dina åsikter! :) Känner du att du tvekar mellan bilarna så ta en rejäl åktur i båda, med och utan familj/polare - Så får du verkligen känna om det är nått du vill leva resten av livet med! ;) En sak kan jag direkt säga: Mitsubishi(?) klingar inte på LÅNGA vägar lika bra som BMW, och det är inte en jämförbar bil - Det är som att duellera Volvo 740 mot Porsche Carrera 4! Båda har sin charm, men de kan inte jämföras för det! :) Tigerr |
|
'båda har sin charm'... hm... jag har inte hittat den charmen i min 740 ännu... var hittas den tro? ;) *Best Man Wins* |
|
|
Hyr en!!!!! Det går inte jämföra Mitsubishi och BMW.... Det är inte rättvist. Rak sexa mot v-6. Framhjulsdrift mot bakhjulsdrift. Tyskt kvalite mot Japanskt. NEJ NEJ NEJ! Samma peng på BMW ger mer.... Vill oxå ha kompressor..... |
|
|
Samtidigt kanske man inte är på det mest objektiva ställe och skriver... :) |
|
|
Förmodligen inte... Groze// Hög driftsäkerhet ger liten reservdelsåtgång vilket i sin tur ger höga reservdelspriser.... /Kristian |
|
|
Kristian, Riktigt så enkelt som att säga att liten reservdelsåtgång ger höga reservdelspriser är det inte. Visst har pirattillverkare ett finger med i spelet men det är långtifrån hela sanningen.. En massproducerad bil som Mitsibishi kan ha väldigt låga reservdelspriser.. om Mitsubishi själva vill (dvs tror att de i slutändan tjänar på det) Tex BMW sänkte ju sina reservdelspriser ganska kraftigt för ett antal år sedan, var det för att det plötsligt är mycket sämre kvalitet på bilarna? Nej knappast! Har själv jobbat en del med reservdelar (till mobiltelefoner ofs men principen är densamma..) och priset har inget med åtgången att göra. Skall reservdelshanteringen vara självbärande eller är det en service till kunden som hjälper upp försäljning, begpriser (som i sin tur ger nöjdare kunder) etc? Bara i den enskillda frågeställningen så kan du dubbla eller halvera priserna om inte mer! Det är många faktorer som inverkar på reservdelspriserna men i grunden är det tillverkarens (i detta fall Mitsubishi's) prisstrategi och som sätter priserna. Bug -Schnitzerbumse, till salu om priset är rätt!- Länk |
|
| håller med : bra bil men som mycket japanskt ingen känsla i grejorna , rätt ful plastig inuti vääääldigt småhästar i motorn ( japanska ponnies??) , svin dyra delar, uselt andra handsvärde när man skall sälja även hos ÅF... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.