|
|
|
|---|---|
|
Hur ska man lacka dessa svart för att få färgen att hålla som bäst??? Lackade på min 525:a.Efter ett par tvättar med högtryck så bara flög allt bort. KickDown | |
| Det är svårt att få färg att sitta kvar på en kromad eller blank yta. Om du vill att färgen ska sitta kvar kan du putsa av den blanka ytan med 400-papper och sedan lacka. Dock tycker jag att njurarna ska vara kromade. | |
|
Eventuellt kanske det kan vara bra att grunda med primer innan du lägger den svarta färgen. Dock är det som fkn98011 säger nödvändigt att matta ner kromet innan du överhuvudtaget funderar på att lacka. www.malte-racing.com |
|
|
Som med all annan lackering så gäller bara en sak: underarbete! Slipa upp ytan som skall lackas för att få färgen att fästa. Använd sedan en grundfärg av bra kvalitet innan du lackar ytfärgen. Lycka till! |
|
|
Ett annat alternativ är att köpa ett par njurar som klistras ovanpå de befintliga, resultatet blir bra och proceduren går att reversera om man känner för det.. www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
|
*Slipning med sandpapper tills ytan är sträv *Plastprimer transparent grundfärg från OK, 79 kr. *Svart spray Det gjorde susen på min gamla BMW ///Tomas M Länk BMW E28 registret #001 |
|
|
Fixa de ida.Slippade ytan lite o sedan spreya på färgen.Blev rätt fint. KickDown |
|
|
Måste bara fråga...går det att köpa vilken färg som helst? Har en mauritiuz blå bil och har funderat på att lacka mina njurar och sätta alu galler bakom. För man vill juh inte få några nyans skillnader så det ser ut som nån epa styling. Vill få det snyggt gjort...går det om man gör det själv? isf tips. // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
shu!: Visst kan du lacka i vilken färg du vill, om det blir bra eller ej beror väl på vilka lackeringsfärdigheter du besitter, är du osäker så är det nog säkrast att lämna bort det till en lackerare. Själv har jag haft svarta njurar på 325:an sen jag köpte den men har lessnat på det och ska snart sätta dit de kromade njurar jag köpte hos BMW häromveckan. www.malte-racing.com |
|
|
MalteK: Ok..heter färgen som man använder nåt speciellt, och vars kan man få tag i mauritiuzblå färg? Har en njure som pajjade i maskintvätt som jag tänkte att jag kunde testa på. // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
färg hittar du på BMW eller på de flesta biltillbehörsbutiker (mekonomen, HCJ etc). En varning först: om du inte köper färg av BMW, så köp endast AUTO-K sprayfärg, har testat andra till mina tidigarebilar ´men det har vart skit. så kom ihåg det ;) ///Tomas M Länk BMW E28 registret #001 |
|
|
Aarrgh, måste alla BMW epa-stylas? Kromet ska va krom, såklart! |
|
|
MARKKUS:::Va snackar du EPA?? Alla har inte samma smak som DU.Ska de va svart så ska de,Så klart!! KickDown |
|
MION |
Har du någon pulverlackeringsfirma i närheten ? Lämnade in min grill, dörrlister och listen runt sidorutorna till en E30 -83. 50 spenn tog dom (lite kaffepengar), billigare än och köpa färg. Och det sitter som berget. |
|
ok...tack markkus: Tråden här handlar om hur man ska lacka njurarna inte om det är epa styling eller inte. // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
shu!: Jag tar varje tillfälle till akt för att sprida mina "galna" ideér till andra bmw-ägare :) (även om det ibland blir på fel ställe) |
|
|
hehe .... aja // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.