AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.022

Vilka växellådor passar min e46 325?

Jo
20
JoeyJ
E46 325 Turbo -04
Toyota MR2 Turbo -90
Har lite missljud från min växellåda så går i tankarna att byta låda, det skulle vara väldigt trevligt att hitta en 6-vxl som passar, vad finns det för alternativ då? finns det någon som passar utan att det blir helt galet med utväxlingen eller bör man ta slutväxel från samma modell också?

Bilen är en -04 med M54 motorn
M@
39
M@verick
320i Cab -89 -E30
Jag hittade denna jag tror den kommer hjälpa dig.

Länk

ser ut som 330 är den enda som fick 6-växlad låda enligt den och den ser inte ut att skilja sig allt för mycket på dom 5 första växlarna. så du kommer med största sannolikhet om dom passa få som en extra hög växel. dvs 1-5 kommer likna den lådan du har idag och 6 kommer vara mer plånboks vänlig istället.

// M@v
Jo
20
JoeyJ
E46 325 Turbo -04
Toyota MR2 Turbo -90
Härligt, ja det vore perfekt att få en extra växel, ser att slutväxeln skiljer lite men det borde funka

antar att den lådan är lite större så man behöver kardan från 330 också

fick några e36or 6 växlar? m3an kanske men de lådorna är väl inte direkt billigare, det mesta verkar ju iaf passa fysiskt mellan m50 och m54-motorerna
Jo
20
JoeyJ
E46 325 Turbo -04
Toyota MR2 Turbo -90
såg att 320D har en 6-växlad låda också, någon som vet utväxlingarna på den?
Jo
20
JoeyJ
E46 325 Turbo -04
Toyota MR2 Turbo -90
kan en låda från dieseln passa mot motorn förresten?
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Glöm inte att ta med svänghjulet från bilen som lådan kommer från. Skiljer lite på lådorna mellan fem och sexväxlade. De sexväxlade har kortare ingående axel och lager i svänghjulet istället för vevaxeln. De nyare sexväxlade har så. Kolla det innan i alla fall.

///BMW - Was sonst!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.