|
|
|
|---|---|
|
Har E91an (320xd) inlämnad för en lackskada (nån clown lyckades slå upp dörren så kraftigt så att det ser ut som man använt baksidan på en yxa...) och har nu en X1 2.0d som hyrbil. Jag upplever dessa bila ganska olika i fyrhjulsdriften. X1an spinner ganska mycket hela tiden medan 320xd reglerar ner momentet för att behålla fästet. Om am är tonårigt gasglad så känns det ju lite sportigt med spinnande hjul men i längeden har man sämre kontroll. Vet någon vad förklaringen är? Är det en medveten skillnad för att man riktar sig mot olika segment? För övrigt inser jag nu hur oerhört bra 320xd är med Powerkit. Den går verkligen oerhört bra och jag njuter av den varje gång jag kör. cme "Ska man ha nåt gjort får man göra det själv" | |
|
Låter ju som rejält kassa däck, jag kör själv en X1 23d, det spinner aldrig nämnvärt och den är klart spårstabilare än tidigare X3 E83 jag hade (som även den gick mkt bra på vinterväg- men mer överstyrd känsla) Det var ju inget svar på frågan |
|
| Det är inte en sdrive? | |
|
fredrik_wt: det sitter däck av fabrikat Meteor... de verkar ha dubbar... greppet är verkligen dåligt när jag jämför med Nokian Hakka 7 med dubb som jag har på 320xdn. Trots det är jag förvånad över att den spinner så lätt men det kanske är så att däcken har så dåligt grepp att motorn inte hinner regleras ned. På E91an regleras motorn ner ganska omgående vilket ger en stadigare gån (men kanske lite tråkigare). Med X1an kan man åka väldigt "brett" i rondeller vilketär ganska mysigt men jag skulle nog vilja påstå att om det är ett obevakat ögonblick i lite högre fart så föredrar jag det säkrare beteendet. OM det beror på däcken så innebär det att hyrbilsfirman (Sixt) faktiskt mer eller mindre saboterat körstabiliteten och tillhandahållit en sämre bil. det är ju rena blufferiet i så fall. Jag har redan skrivit en tråd om hur de först levererade en bil med fel hjuldimension som de fick komma och byta på mitt jobb, Hjulen tog i hjulhusen. Fälgarna var absolut av äldre snitt vilket jag såg direkt men det tog mig 5.5km innan jag fattat att hjulen tog i. Bilen hade rullat 133km naär jag fick den. Efter att de bytt bilen ser jag de haär Meteor-däcken. Suck... cme "Ska man ha nåt gjort får man göra det själv" |
|
|
fredrik_wt: Det sitter ett xdrive märke på framskärmarna. Jag upplever bilen som fyrhjulsdriven. cme "Ska man ha nåt gjort får man göra det själv" |
|
|
Farsan hyrde nyligen en bil via sixt, c220cdi och den hade riktiga skitdäck. Tog mig knappt upp för en backe som annars aldrig är problem. De väljer nog de billigaste alternativet, kollar att det är dubbat så kunderna är nöjda och sen är sixt nöjda. __________ Mvh Grelle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.