|
|
|
|---|---|
|
Fick varning för låg kylvätskenivå för några dagar sedan. Får nästan panik av sånt då tankarna direkt går till läckage i toppen eller topplockspackning. Ser inget externt läckage. Fyllde ganska exakt 0,5 liter glykol. Bilen är 20 månader och har rullat 4000mil. Har Powerkit men tror inte att de hade isär kylet när intercoolern och fläkten byttes. Lämnade dagen efter in bilen på BMW för en lackskada och passade då på att fråga vad jag skulle göra angående kylvattnet. Tänkte att eftersom det är garanti på bilen borde det kontolleras och notoeras någonstans. Dumskallen jag pratar med nonchalerar det helt och drar nån vals om att det minsann är ett slutet system och att det då kan läcka eller ånga av lite var som helst. Jag tänker att han idiotförklarar mig som har haft bil sen jag var 16 och i och med det en hel del av olika problem. Vattnet blir ju trycksatt i och med temperaturhöjningen så den direkta frågan är ju om det finns något läckage. Jag är definitivt inte van att fylla kylvätska. Den första reaktionen borde väl vara att vi tittar på det nu när bilen ändå är på verkstaden. Det kan ju vara nån slangklämma eller nåt enkelt. Jag har betalt cirka 350kkr för bilen och jag accepterar inte att bli behandlad så. Kommentaren visar på oförstånd och blir ett slags passivt sabotage av min bil. Vore bättre att beställa bilen på nätet och köra all konsultation via forum och serva hos verkstäder med mekaniker som verkar ha haft egna bilar. Just denna kundmottagare har jag nästan råkat köra på när han sneddar över vägen till arbetsplatsen. Suck, vad är trovärdigheten när de inte ens kör bil till jobbet? De verkar inte ens vetat skillnaden på över- och understyrda bilar. Och då skall de jobba på ett företag som baserar sin verksamhet på bakhjulsdrivna bilar. Som att gå till en tandläkare med löständer... cme "Ska man ha nåt gjort får man göra det själv" | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.