|
|
|
|---|---|
|
Fick nästan nedslag på besiktningen för fukt i ena strålkastaren, tagit bort locket ovan på strålkastaren (c:a 2.5-3cm i diameter) på sommaren och det får bort nästan all fukt, men återkommer på vinter. Finns det något mirakelknep för att slippa detta? Funderar på att köpa en "torrboll", klippa sönder den och lägga ner lite kristaller i en mindre påse. Någon som har ett ännu bättre förslag? Någon tipsade om tidningspapper, men finns det inte risk för att det kan fatta eld då? Jag vill iaf ha något som ligger där i hela tiden så man slipper bekymra sig om detta! Är inte intresserad av förslag som "ta bort och täta" "köp ny" etc, utan helt enkelt någonting som fångar upp fukten! Tacksam för svar! | |
| Verkligen INGEN som har haft detta problem som har en lösning på detta? | |
| Kondens är de jävligaste man kan råka ut för. De går aldrig att få bort. Kanske locken bak på är knäckt så att fukt tar sig in. Kolla detta och är så fallet så går det att köpa nya lock om inte fästet på lyktan är trasigt. När ja bytte lampor på min så var ja tvungen att laga ena fästet eftersom nån hade knäckt det vid byte av xenonlampor tidigare. | |
|
Ok. Tack för svaret! Ingen som vet om man kan lägga i någon fuktsamlare i strålkastarhuset? |
|
|
Kan ju inte skada i alla fall. Om den inte avger något sorts damm. |
|
|
Jag bytte mina lock på grund av att hakarna gått av. Såg någonstans att det fanns en liten sats med filter till avluftningen som jag bytte. Har inte haft några problem med fukt vad jag kan erinra mig. Troligen kan man lika gärna tvätten filtren. Ska man bli av med fukten är det väl annars värme och luftväxling som behövs. cme "Ska man ha nåt gjort får man göra det själv" |
|
| Blå525, precis. Hade hoppats på att någon kunde tipsa om vad att använda 😉 | |
| Jag hade problem med kondens i mina bakljus. Det löste jag genom att borra två små hål, 3mm, i ovankant och underkant på insidan av lyktan. Har aldrig haft problem efter det. | |
| Ok. Bra tips japmax. Kansk skall pröva det | |
| Får kidnappa tråden lite då jag verkar ha alla vanliga fel som går att få på min bil haha. Det är en E61 06a. Min vänstra lykta är som ett jävla akvarium för att överdriva lite. Jag tänkte plocka ur den och se vad som kan göras. Ska det inte sitta nått slags dräneringsrör på dom? Jag funderar på om jag kan ta och fixa en öppning annars och värma upp huset med värmepistol lite lagom och få det bortdunstat och sen försöka täta så gott det går. Det försvinner iaf inte bort med helljuset på 30 minuter så vitt jag vet. Men jag vill ha bort det innan vintern kommer plus att det inte lyser bra med en vägg av vatten framför! | |
|
Har haft fukt innanför glasen i fram på nästan alla mina bmw E36, E39, E46 och även frugans E87 Ett klassiskt bmw problem som jag uppfattar det. Brukar torka upp men kommer tillbaka vid fuktig väderlek och framförallt efter tvätt. |
|
|
Har haft fukt innanför glasen i fram på nästan alla mina bmw E36, E39, E46 och även frugans E87 Ett klassiskt bmw problem som jag uppfattar det. Brukar torka upp men kommer tillbaka vid fuktig väderlek och framförallt efter tvätt. |
|
| Ja jag har förstått att det är ett så kallat klassiskt problem=( Men jag tycker mitt inte försvinner. snarare blir värre. Så därför måste jag göra något. Och då gärna få det att inte återkomma. | |
|
Har även jag ett akvarium i mitt ena (xenon ) strålkastarhus. Krutuppfinnaren (förra ägaren ) har borrat 2 små hål nere på det ...ser ut som skit + att smuts komer inn i strålkastarhuset... Inga problem med andra sidan som saknar hål. Men ibland har man tur , nyligen repade en typ som försökte parkera framför min bil framskärmen å LITE av lampan på sidan , får helt nytt strålkastarhus som hans FB bolag betalar :) han repade akvarie lampan :D Pris för strålkastarhuset : över 1000 eur st... Fattar inte riktigt priset?? Har sett styling strålkastarhus med angeleyes för ca 200 ege, dom ser ut som crap , men ändå ?? 200 eur vs 1000 eur ... Är väl made in china dom ...ups...känsligt ämne...;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.