|
|
|
|---|---|
|
För ca 2 veckor sen var jag påväg hem från jobbet när generatorn la av vilket ledde till batteritorsk och senare strul med växellådan. När jag var påväg hem, ca 1 km ifrån verkstan där jag servar bilen,problemet kom då och jag fick upp ett felmeddelande att ABSen var ur funktion. Ca 200 meter senare varnade bilen för fel med växelådan, jag började få panik och tänkte jag kör raka vägen till verkstan,sammtidigt började musiken spraka och displayen att blinka och till slut 500 meter innan verkstan så fick jag upp alla möjliga fel på den lilla displayen vid hastignhetsmätaren då den stora la av. Tur i oturen lyckades jag ta mig till verkstan och 30 sekunder senare slocknade bilen. Mekaniker kunde konstatera direkt att kolstiften var slut på generatorn, generatorn renoverades. och bilen funkade igen som den skulle förutom automatlådan. Till mitt problem nu är att när jag ska stanna, så "hugger" den i 2:an till 1:an och 1:an till "urväxel när man står still?" känns som man gör en lite lite hårdare inbromsnig, fast det bilen stannar först 3-4 meter efter "Hugget" Att göra kickdown är inga problem allts, den växlar då helt normalt. den är just 1:an 2:an har jag för mig som den hugger, kanke 3:an också. Haft bilen på verksta igen idag, där dem trodde att det saknades olja. Dem kom fram till att det saknades väldigt lite olja, så pass lite att det inte är problemet enligt dem. Olja och filter till lådan byttes förra året. Hur som helst det sista han tyckte vi skulle pröva är att byta batteri, eftersom han haft liknande fel på en AUDI A6 där problemet försvann efter batteribytet. felet uppstod som sagt efter generatorn la av. Ber om ursäkt för alla stavfel, lite stressad. Tankar och funderingar? | |
|
Glömde tillägga att dem fyllde på med oljan som saknades. Och det har blivit lite lite bättre, kört ca 40-50km efter det, men felet kvarstår... |
|
| Lådan kanske behöver ny programvara?? Kan kanske vara så att inställningar i mjukvaran fick sig en kyss när den strulade med laddningen?? | |
| Jag kan absolut ingenting. Men ska ringa verkstan och se vad dem tror om det! | |
| Enligt växelådservice i Trelleborg är det fel på ventilhuset. Skulle gä på 11 000 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.