|
|
|
|---|---|
|
Eller "en sån här reparation händer väldigt sällan"! Själv varit inne på reparation av oljenivågivaren som inte visade rätt/ingen oljenivå i Idriven senaste,"en sån här sak händer väldigt sällan",dessutom i samma veva lät jag dom kontrollera glappet i ena torkararmen....skulle vara tvungen att byta båda armar,hela länkaget för den nätta summan av 6500kr inkl reptid....köpte ett beg länkage från skroten för 800kr o byter sj. Lät på samma sätt"aldrig sett sånt glapp länkage o har bara bytt på någon enstaka bil (E60/E61) förut",fast både E34 o E39 haft problem med torkararmsglapp genom åren. Har dessutom ställt frågan om den elektriska dragkroken med samma respons. Är det så att allt som ska behöva repareras på en BMW förutom slitagedelar händer aldrig eller sällan? | |
| Så säger dom alltid trots att många ägare upplevt problemet och skrivit om det på olika forum. Det kan till och med finnas en servicebullentin från BMW men verkstaden har aldrig hört talad om problemet ändå. | |
| Man ska vara glad att dom hittar felet överhuvudtaget om det inte står med i diagnostikverktyget :) | |
|
Det är ju tragiskt nog inte bara BMW-verkstäder som har dessa problem med felsökning. På min gamla V70 fick jag ett knirrande ljud i bakändan på bilen och vid besök på fina märkesverkstan sade man ungefär att "man aldrig hört talas om detta" och var allmänt ointresserade. Blev förbannad och åkte hem och googlade och det tog inte många sekunder att hitta felet; glapp i stängningsmekanismen till bakluckan som var ett vanligt problem på denna modell. Ja ja, man blir bara så trött...... |
|
|
Peter-Umeå, finns nog många måndags exemplar. Hahaha... känner igen mig i det du skriver Kalase. Tyvärr måste man kanske tillägga!!!!!!!!! Sen är det som Sahlin också säger. Har haft kontakt med mindre kompetenta märkesverkstäder med olika bilmärken genom livet. |
|
| Sahlin, hur löste du den glappande stängningsmekanismen? | |
|
Det är likadant med dåliga absmoduler att de går sönder på e39 det hade de aldrig hört talas om heller och sa att det inte var så vanligt. Men det är så i den branshen man får aldrig medge eller erkänna några brister. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.