AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.497

Reparierter Unfallschaden vs Premium Selection

Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Tjenis! Om en bil listas som "Reparierter Unfallschaden" men ändå är en BMW PS, hur ska man ställa sig till det? Behöver man bry som om att bilen varit skadad på ett eller annat sätt eller ska man gå vidare till nästa objekt?
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Jag skulle vilja veta exakt vad det var för skada. Måste ju finnas en gräns nånstans för hur skadat det kan få vara för att få förbli PS. Samt priset ska förstås ligga lite under en oskadad även om reparationen är klockren (tycker jag iaf). Det är alltid problem att övertyga spekulanter om bilen blivit "märkt" så att säga.

M5 E39 i Sverige Länk
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Om en bil som är krockad säljs som Premium Selection så är den ju så pass ny att det trots diverse krockskador ändå finns ett värde kvar i den efter reparationer. Då kan du nog vara säker på att den lagats på en BMW-verkstad och de har - som vi nog alla vet - inte sparat en krona på reparationer när de lagar en bil på försäkringsbolagets bekostnad.

Jag håller med dig om att den nog skall ligga lite lägre i pris på grund av marknadens förväntningar, men vad gör det? Passar bilen dig i övrigt så får du väl själv avgöra om de eventuella misstankar du har om krockskadade fordon är värt att spara kanske 10% på?
Lus: Kontakta handlaren, de vet var på bilen skadan har varit och vad det kostade att laga bilen. Därefter kan du ta ett beslut om den är intressant.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Tack, känns som det mest naturliga ja.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.