AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
5.780

Extraljus X3 F25 M-?

st
65
stevemedloyden
Chevrolet Camaro RS
Chevrolet Camaro SS
BMW X3 20DA (F25)
Hej , vet någon hur balken bakom kofångaren ser ut ? tänkte borra fast skylthållare för tre Ex-ljus, men vet inte om det är en massa kablar och annat där bakom ? har tittat runt lite överallt på nätet men hittar inget om hur man demonterar njurar och annat plast där i fronten, finns det någon som vet ?

Al
149
AlpineProphet
Passat Variant TDI170 DSG 4Motion -12 (i väntan på nästa BMW)
Farsan drog fast sin hållare med korta självborrande plåtskruv i kofångaren och det satt som berget. Glöm inte köpa ett bra relä bara, annars får du problem då de inte slår till riktigt.
st
65
stevemedloyden
Chevrolet Camaro RS
Chevrolet Camaro SS
BMW X3 20DA (F25)
Okej, tack för svaret , men nu är det så att jag har ju de där PDC-historien på min bil, så man är ju livrädd att köra in med skruv i kablar å annat tjafs därinunder , jo jag vet ,om det där med relä, har köpt en enkom sats för can-busbilar ,de monterr dem bla på alla VW-bilar som går i gruvor då till arbetsbelysning och sånt ,känns seriöst faktiskt, relä å sånt är A&O då man donar med belysning!

st
65
stevemedloyden
Chevrolet Camaro RS
Chevrolet Camaro SS
BMW X3 20DA (F25)
Har för övrigt inhandlat en sån här sats för tre extraljus
Länk

Al
149
AlpineProphet
Passat Variant TDI170 DSG 4Motion -12 (i väntan på nästa BMW)
Farsan hade oxå PDC så det är lugnt. Han drog några stycken självborrande korta montageskruv under originalfästena för nummerplåtshållaren. Sen stag givetvis...

Ser ut som en grymt stabil kablagesats det där!

Lycka till!
st
65
stevemedloyden
Chevrolet Camaro RS
Chevrolet Camaro SS
BMW X3 20DA (F25)
Sådär , då blev det monterat Extraljus på X3:an ,med mycket bra resultat , använde den inhandlade Sepab-kabelsatsen , funkar klockrent , ska bli spännande att se om reläsatsen klarar av mycket minusgrader ,påstås att då man använder de gamla vanliga traditionella reläna så börjar helljuset spöka då det är riktigt kallt ute ,nån som vet ?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.