|
|
|
|---|---|
| Som rubriken lyder,hur identifierar jag om ettpar CSL fälgar är äkta eller kopior??Vikt?Utseende? | |
|
Jag tror det ska vara stansade baktill. På mina kopior så stod det att det va replica eller ej original, jag kommer inte ihåg vilket. |
|
|
Ska ett par originalfälgar alltså vara stansade??vad ska det isåfall stå??Hur mycket väger en original CSL fälg??Vad bör dom ligga på i pris om man hittar en komplett uppsättning? MVH Micke |
|
| Sen tror jag att dom är 8,5 tum breda fram och 9,5 bak jämfört med kopiornas 8 fram och 9 bak. | |
|
3er E46 M3 CSL styling 127 8,5x19 ET 44 12,62 9,5x19 ET 27 13,79 Antingen väga eller leta efter stansning på insidan av fälgarna. Helst både och då jag tror att även en del replikas har stämplar. Man bör hitta dessa beskrivningar dels på baksidan av centrumnavet där ex vis BMW, fälgstorlek samt ET-mått skall stå. Eventuellt även på baksidan av en av ekrarna men jag är osäker då detta säkert kan bero på vilken färg man tittar på. Rätta mig om jag har fel :-) "BMW, probably the best car maker in the world.." |
|
|
Tips, kopior kan ha exakt samma storlek i bredd samt ET-mått. Allt är enkelt att kopiera nuförtiden, tyvärr. Vissa kopior skulle man ju kunna tro tillverkats i samma fabrik som originalen. Men M-fälgar är väl lite mer speciella och har tillverkats av bl a BBS och andra erkända fälgtillverkare genom åren. Blocket har nog uteslutande kopior om man tittar på vad som säljs som "helt nytt" med eller utan däck. Väldigt vanligt att folk försöker bli av med sina felinköpta fälgar eller tom lura folk på pengar när det är kopior. Väldigt ofta läser man annonser där det är "äkta BMW Original" i storlekar som BMW aldrig låtit tillverka eller leverera. Dock finns undantag så klart! "BMW, probably the best car maker in the world.." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.