|
|
|
|---|---|
|
Hellu, Jag leker för tillfället med tanken att köpa nya OK och skivor till min e46:a. Det finns ju en hel del tillverkare men bäst pris är hittills wilwood. Länk Har ni hört positivt/negativt om wilwood? Finns det andra tillverkare som kan rekommenderas? Läste även att ABS: en kan börja strula pga ökad belastning, händer sånt ofta eller är det en sällan händelse? MVH Rasmus Sjöling | |
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Neh.. inte amerikanska bromsar på en tysk bil väl...? Jag gillar ju OEM så jag hade snarare gått på M3-bromsar om du kan få tag på det. Och jag tycker du ska uppgradera både fram och bak. Här är en tråd som intresserar kanske, i ämnet: Länk |
|
Men om det ska på m3 grejer.. Behövs det inte bytas ut massa saker i framvagnen? Jag blev mindre sugen att köpa wilwood efter tråden du länka, verkar vara en del som inte är nöjda, det var synd. |
|
|
Förstör inte bilen med amerikanskt skit!!! M3 bromsar verkar vara det vettigaste alternativet... |
|
|
det skiljer knappt något i storlek mellan 330 och M3. fram är m3ans skivor något tjockare, bak skiljer lite på diametern. skulle isåfall vara CSL eller m3 med competion package som fick större skivor. kör själv med bmw orginal tillbehörsskivor som är en compundskiva lika som M3ans.. |
|
| Ett byte till bättre belägg brukar väl kunna va en prisvärd lösning? Ska du köra hårt kan ju kylning av bromsarna behövas och även ett byte till bromsvätska med hög kokpunkt. Låg bling-faktor om det är det som eftersträvas men som sagt, prisvärt. | |
|
Jag är väl inte mycket för att ligga å pressa bilen utan jag är den typen som gillar att uppgradera för att det är skoj och gillar ha mina grejer i toppskick. Men ett par bra belägg skulle säkert göra fint, har du några tips på fabrikat? Vad är skillnaden på compoundskiva å en vanlig? |
|
| Vad tror ni om dessa skivor, dom smakar ju en del men det verkar vara kvalité. Någon som har erfarenhet av dom Länk | |
|
Jag beställde dom här till min bil, tyckte detta litet kändes prisvärt. Länk ///Johan |
|
| Märkte du någon skillnad efter du bytt? Slits skivorna/beläggen snabbt? | |
|
Bilen står avställd för vintern och dom är nyligen monterade, så jag har inte kört med dom ännu. Tror inte det kommer kännas någon större skillnad mot original, men eftersom priset var såpass bra och dom ser trevligare ut än original. ///Johan |
|
| I see, har du möjlighet å lägga upp en bild ? :) | |
|
Hittade en bild på bromsskivorna Länk ///Johan |
|
| Det är ju helt klart skum färg, ljusgrå. Själv dras jag lite åt det estetiska hållet, att det ska se bra ut : ) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.