|
|
|
|---|---|
| va kan ja sälja min bil för fullutrustad 01 1900mil | |
|
Import? Coupé el cab? Färg? Antal ägare? Fullutrustad är knappast någon bil, har din bil verkligen allt detta? Länk Med tanke på ditt ofullständiga inlägg så svarar jag: 450.000 kr. roadZter |
|
|
Bra DanneZ att du är med mig i jakten på det slentrianmässiga uttrycket "fullutrustad", finns ingen BMW som är fullutrustad, eller iallafall ytterst få. /Simon |
|
| okej perfektionister det är en coupe 1 ägare och utrustad med det mesta det är inte mycket som saknas på den där listan | |
|
Boot, det är inte för att hacka på folk som jag försöker att "bekämpa" uttrycket fullutrustad...utan för att det innebär så olika innebörd för olika människor...jag har ofta träffat på att fullutrustad innebär att bilen har AC eller elhissar och dyl, därav att jag försöker styra in det på att man här på värderingsforumet berättar vad bilen har för utrustning istället för uttryck som "fullutrustad", "fullsmetad","naken" etc...värderingen kommer då att bli mer exakt förhoppningsvis. Din bil är svårvärderad, det finns endast en liten grupp människor i Sverige som köper/kan köpa en bil för över 500', de brukar oftast inte vilja köpa beg bilar heller tror jag, dessutom finns det inte så många M3or heller. Tror att om du kollar priset på se.mobile.de så speglar det ganska bra även den svenska marknaden. Lycka till med din försäljning! /Simon |
|
| tackar det var inte menat att vara stöddig heller håller faktiskt med dig. | |
|
Håller med om att det nästan inte finns någon bil som är fullutrustad. Fullutrustad verkar ha blivit ett ord som folk använder i annonser för att det ska låta bra, men faktiskt så finns det inte många som har varenda liten detalj. Har tittat på utrustningslistan på E32, har säkert bara sett 1-2 bilar som verkligen har varit fullutrustade och då har det kostat max. När jag läste igenom vilken utrustning som fanns så var det en hel del grejer som jag inte visste fanns. Nej, i annonserna borde det stå vad som verkligen finns i bilen. Den som bara skriver att en bil är fullutrustad säger inte mig särskilt mycket i alla fall. I det flesta fallen är det ju inte sant. //Schnitzer |
|
|
Vad är då individual? Är det inklusive "fullutrustad" eller "fullutrustad+"? ;) roadZter |
|
|
Är det någon som har någon bra länk till någon sida där man kan se hela utrustningslistan för t.ex. E32? Man är ju trots allt lite utrustningsbög! |
|
|
Optionsfjollan:D Titta i modellguiden till vänster. Mvh Asken Nästan fullfjollad |
|
|
Asken: haha :) Håller för övrigt med dom andra ganska svårvärderad bil. Eller egentligen inte men det kan behövas lite tålamod bara när man säljer en sådan bil privat. Testa annonsera i DI och liknande tidningar. |
|
|
DanneZeta: Individual är väl inte direkt kopplat till utrustningsnivån i bilen, utan snarare om man valt en klädsel som inte finns i standards sortimentet, typ lila sportstolar eller något likanande, brukar vara ganska gräsliga. De rör inte bara klädsel utan hela inredningen i bilen. Har sett rikigt otäcka fall. |
|
| wendtan: Jo men man kan också beställa tex lcd skärmar till alla 4a platser, dvd, fett kylskåp, fax, dvd, dator osv. Det påverkar ju utrustningsnivån men det är ju ingen original utrustning på det sättet. | |
tqs |
Individual är när nybilköparen dränerar ur plånboken lite extra för att få utöva sin dåliga smak utan restriktioner =) |
|
wendtan: Jo, jag vet - det var mer ett "glimten-i-ögat-inlägg". Själv har jag individualinredning i min 540 i form av marinblått utökat läder samt marinblå vinyl, allt för att matcha lacken som är orientblåmetallic. =) roadZter |
|
|
tqs: Du är bara avundsjuk! ;) roadZter |
|
tqs |
DanneZeta: Jag skulle inte alls ha något emot att få utöva min egna dåliga smak, däremot är det tveksamt om jag skulle betala extra för att dras med någon annans =) |
|
Fullutrustningsfantomer. SKulle man kunna få testa er expertis och komma upp med ett lämpligt ord, som skulle kunna beskriva utrustningsnivån på min M3:a. Den har ju inte allt, typ inte trådlösa luren men ädå handsfree och telefonförberedelse + telefon inkl. BMW logga (orginal) med BMW beställningsnummer på kartongen. Kan inte fälla in backspeglar (vet ej om det fanns på 01:an), inte sidoairbags bak men sedan har jag nog det mesta. Jag vill dock ha ert expertutlåtande ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.