|
|
|
|---|---|
|
Blinkersen på min F31 328ix stänger av sig vid minimala rattrörelser på väg mot korsningen vilket är väldigt störande och jag får slå på den igen vid var och varannan korsning, ofta flera gånger. Om jag inte håller ratten nästan helt stilla efter att jag börjat blinka på väg mot en korsning så slår den av sig självt. Funktionen i sig är ju lika som på alla bilar, men det verkar väldigt mycket mer känslig. Resultatet blir ofta att jag missar slå på den igen och när jag kommer fram till korsningen så är blinkersen avstängd. Upplever ni andra med F30/F31 samma sak eller är det min bil? | |
| Jag upplever också samma problem - att blinkersen slår ifrån väldigt lätt så man måste aktivera den igen. Lite irriterande och som sagt man kan lätt glömma aktivera den igen. Upplevde inte detta med e91. | |
| Jag kan också uppleva den som väl känslig i vissa lägen medan den är väldigt smart i andra. Jag tror det har att göra med att BMW har valt att ha en spak utan ett fast blinkersläge så all logik görs i mjukvara. Därför kan de vara "smartare" än en bil som har en rent mekanisk lösning. Men jag kan hålla med om att de inte lyckas i alla lägen. | |
| Enig. Men är väl egentligen endast i större rondeller som det är ett problem. Ligger jag på motorväg så hoppar den inte ur om jag ska svänga av. Vid "mindre svängar" använder jag "tre blink"-funktionen. | |
|
Tack för era svar. Då vet jag att det varken är min bil eller mig det är fel på... Så man får väll vänja sig. För mig märker jag det mest i stadstrafik, speciellt om vägen fram mot korsningen inte är spikrak. Så där får man för att man försöker vara duktig och blinka i tid... |
|
| Har nästan ett tvärtom-problem. Tycker min är för seg att stänga av sig efter att man svängt. Har aldrig tänkt på detta från andra bilar men nu med F30:n väljer jag att stänga av den själv på ett helt annat sätt än med andra bilar (där automatiken stänger av den mer korrekt). | |
| Jag har inte märkt detta problem på min bil. Testade grundligt igår utan att jag fick blinkersen att stänga av sig på väg in till korsningar (trots att jag nästan svängde över i fel fil på tom väg). Ska fortsätta tänka på det och se om det dyker upp något fall. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.