|
|
|
|---|---|
| hej är en lycklig ägare till en bmw 535d 2006 VILKEN BIL =) men nu till det tråkiga när ja parkerar bilen och låser den så vänder sig backspeglarna fram åt någon som vet hur man löser detta problem tacksam för svar =) | |
|
Har du automatisk infällning av speglarna när du låser, eller trycker du på knappen? Är det när speglarna ska vikas in dem åker åt fel håll eller är det när dem ska vikas ut? Det enda jag varit med om och läst om är att de inte stannar på stoppläget utan går hela vägen till motorhuven. I det läget stoppar man spegeln med handen och det brukar lösa problemet. Har endast hänt vid minusgrader. Men oavsett, stoppa spegeln med handen, det är mitt tips. Mvh Stephan |
|
| det är när dom ska fällas in och det är automatiskt ! och dom fälls ut mot motorhuven ja . men ja ska testa å stoppa dom så får vi tack för tipset =) | |
|
Hur får du dom att vinkla in när du låser? mina viks bara in när man trycker på knappen. Eller finns det inställningar i i drive? 535d lci -07 |
|
| provade å stoppa dom med handen funkar fortfarande inte skit skumt är man tvungen å byta bakspeglarna kanske ? | |
| Yep :( Bara att byta. Råkade ut för detta på min förra E60 och även min nuvarande E61... | |
|
Å fan vart får man tag på dom billigast tack för hjälpen =) |
|
|
De går inte å stänga av dom på någotvis ? |
|
|
Utan att ha dissekerat mekaniken skulle jag tro att det är en kam eller arm i mekaniken som gått "över" och därför drar den spegeln ut i stället för in. En enkel "fusk rep" skulle kunna vara att bara polvända motorn som sköter detta. Då det troligen är en helt vanlig DC motor så borde den gå baklänges om man välxar polerna på matningen och då gå baklänges och vika in. Som sagt, har inte haft isär detta så det är bara en teori om hur det kan funka och gå åtgärda. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.