|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| 5-600 hästars BMW diesel vore skoj att se!! Någon måste ju ta på sig det! | |
|
Borde gå? Länk |
|
|
Okej, men om ja kör på b30 vev, då har jag ju 3.0 ju, får ja bättre botten vrid med b30 vev än b28 vev? I ju med att motorn ska va till drifting så vill man ju ha bra vrid i motorn.. kommer dom vevaxlarna passa rakt i eller behövs den lite modning? Vilket komp bör ja satsa på att få? (Det ska dit en turbo på) Tack för svaren! Jätte snällt med alla svar! |
|
| richo: det är allmänt känt att varken S62 eller S85 är att föredra ifall man vill ha en hållbar maskin... varken med eller utan turbo. jag har inte jätte mkt info om just S85, men v8an är inge vidare. absolut inte med överladd! | |
|
Större volym ger bättre bottenvrid och bättre spool. Vevarna passar i blocket, är nåt med kamdrivningen som måste fixas med vill jag minnas. Finns att köpa om man inte tillverkar själv. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
M50 med 54b30 vev H profil stakar Smidda kolvar Cooperring Arp bultar Presision 6265 turbo Turbo Grenrör Intercooler Westgate Låter det som en bra idé? Behövs toppen att göras iordning eller håller original? Mvh |
|
|
tiasz: Allt är relativt! Jag har inte läst om någon som turbokonverterat som bara kört och kört utan större problem. Det är snarare så att man tillbringar mycket mer tid i garaget än att köra när man turbokonverterat. Framför allt om det är första gången som man turbokonverterar. Jag har både prata och läst om/med erfarna turbokonverterar och alla säger att är mycket jobb och blir ofta ganska dyrt att turbokonvertera. Om installationen är hyffsat välgjord med en S62 eller S85 motor så blir den i princip lika driftsäker som en vanlig orginal M5. Och dom står inte speciellt ofta på verkstad! Frågan är om vill man skruva eller köra? Mvh. Richard |
|
|
tiasz: Sedan vill påstå att du har helt fel om att S62 (eller S85) inte är hållbara maskiner. S62 har sina problem med oljeförbrukning och vanos men i det stora hela så är det en riktigt bra motor. Mvh. Richard |
|
|
Du behöver inte göra nåt åt toppen. Möjligen hårdare ventilfjädrar då vanos topparna har lite slaka fjädrar. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
Annars är receptet väl beprövat. Du lär även behöva: Sprut Pump Spridare Svänghjul Koppling --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
| richo: problemet ligger dock inte där utan det ligger i att cyllinderväggarna är för tunna i m62 maskinerna när du kör överladd. jag rekommenderar därför m60 4.0 istället för m62 4.4 4.6 eller 5.0 då det skiljer en del där och jag har talat med ett flertal personer som fått problem och pga detta gått över till den äldre maskinen... man får inte glömma att de delar samma block! | |
|
Spiidfriik - ja det är klart. Men om ja ska köpa en bmw e36 ska ja köpa 325 eller 328, tänker på om det är samma lådor och drivlina i dom?????? |
|
|
tiasz: jag kan hålla med till viss del, dock så tänker jag mig inte turboladdning på en S62 utan jag tänker mig antingen en helt orginal S62 som skulle gett TS en bra driftsäker motor eller en S62 med en orginal kompressor kovertering från tex esstuning.com, vilket också hade blivit en driftsäker motor. Eller en S85 som också hade blivit en driftsäker och bra motor. Men TS vill köra med en sexa och skruva en massa istället:) Själv är jag riktigt sugen på en e30 med en orginal S85, det hade varit roligt. Tyvärr räcker inte min tid till för sådant just nu. Mvh. Richard |
|
|
328 har samma ZF låda som M3 som tål bra mycket mer än Getragen i 325. I övrigt är de helt likvärdiga i chassi, bromsar och drivlina. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.