|
|
|
|---|---|
|
Vi funderar på att köpa en bättre begagnad bil och ett alternativ är en X3:a 3,0d från 2007-06, som gått ca 20000 mil. Bilen är svensksåld och har så vitt jag kunde se alla servicar stämplade, men den har dock de två senaste serviceboksstämplarna från en icke-auktoriserad BMW-verkstad. Enligt vad jag har läst mig till här på forumet, verkar det inte spela någon roll, utan rostskyddsgarantin gäller ändå!? Men är det någon som har 100-koll på detta, för det känns som att det vore extremt bra om garantin verkligen gäller om det skulle behövas i framtiden! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! | |
|
Jag hämtade ut min 525 förra veckan från Bavaria Bollmora. Fick baklucka och bakskärmar åtgärdade, och min bil är verkligen inte servad på BMW. Bavaria har skött ärendet snyggt men BMW Sveriges hantering av mitt ärende är under all kritik, först tog det 6 månader att få ett OK och sedan tog det 4 arbetsveckor att avgöra om man skulle byta eller laga mina bakskärmar. |
|
| Det skall inte spela någon roll men det har förekommit att vissa verkstäder vägrat ta ärendet vidare till generalagenten om den inte är fullservad på BMW. Detta löses enklast genom att åka till en annan verkstad. | |
|
Jonas>> Var du nöjd med jobbet/resultatet som Bollmora gjorde? MVH Jimmy |
|
| Ja, jag är nöjd med det jobb Bavaria gjort. | |
|
Ok, tackar för svaren så långt! Det verkar som att garantin gäller, men jag får väl checka med BMW-verkstäderna här i närheten. Känns som att det kan vara ett bra prutargument - att rostskyddsgarantin är "osäker"... ;o) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag fick ny bagagelucka på min 535d -09 utan knussel, snabbt gick det, och jobbet var superbt utfört, samt kundhanteringen av Bavaria Bollmora, Gabbe där är en trevlig o bra snubbe! |
|
|
Vad gäller för importerade bilar? |
|
|
Samma garanti om det är en europaavsedd bil. |
|
|
Pratade idag med en auktoriserad BMW-verkstad via telefon och enligt kundmottagaren till verkstaden "skall det inte vara några problem bara den är servad enligt serviceplanen", dvs. det verkar inte finnas något krav på att dessa skall vara gjorda av en auktoriserad BMW-verkstad. Jag frågade också om X3:orna är lika rostbenägna som t ex. E46:orna, och han sa att han på rak arm inte ens kunde komma på att de haft någon X3:a inne på rostskyddsgarantiåtgärd, men han höll med om att många E46:or rostade rätt friskt... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Lite OT, men tror X3 är mer (ö-)kända för problem med a/c (typ evaporatorn läcker). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.