AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.286

Vilken storlek på högtalare? BMW E36

ee
16
eelias
328i -96
Hej! Jag tänkte bara ställa 2 snabba frågor. Jag tänkte byta ut hatthyllehögtalarna i min BMW E36 328i - 96. Jag har läst lite hur man tar bort "gallret" som är ovanpå högtalarna och de skriver att man antingen skruvar bort skruvarna (som jag ej har) eller bara drar gallret bakåt och sedan lyfter upp det, men inte det heller fungerar, så hur gör jag för att byta dessa högtalare?
Jag undrar dessutom vad det är för storlek på de som sitter i? Har fått för mig att det är 4" original, är det så? Kan man sätta i någon annan storlek utan att behöva modifiera något såsom plåten under t.ex.? Tacksam för snabba svar. Mvh Elias
Nu minns jag inte 100%, men på min gamla E36 325:a fick jag skruva inifrån bagaget. Högtalarna var fast skruvade i varsin liten låda med genomgående skruvar.

Om det är så på din vet jag ej och om det var original på min, men såg original ut alla fall.

Gallret annars brukar väl gå att lossa med liten skruvmejsel. Ner tryckt med typ 4 taggar på 1 cm i vart hörn.
ee
16
eelias
328i -96
Jaha okej. Då ska jag kolla upp det i helgen när jag får tid! Tack så mycket för ditt svar!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.