|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är ny användare och har ett litet problem med min 335 e92-07. När det blir minusgrader ut så fryser baksätets stoppning till is? Lädret blir stenhårt där man sitter och det känns som att sitta på ett isblock ca 10 cm i diameter. När det blir varm i bilen så blir det stora fläckar efter att det har smält. Är det någon som haft liknande problem och vad gjordes då? Köpte bilen från en firma i november i Stockholm och märkte inget eftersom det har varit milt här tills nu. Garantin var 100 mil eller 1 månad. Tacksam för hjälp. | |
| Lite google antyder att man, som på många andra BMW rycker sitsarna uppåt/framåt. Ta in dem i värmen och låt dem fukta ur ordentligt. Hur har du lyckats få vätska där? Vad har bilen för historia? | |
|
Vilka slitsar menar du? är lite dålig på detta! Varifrån vätskan kommer ifrån har jag ingen aning om. |
|
|
På min gamla E39 sitter det med skruv så läs på innan för mycket våld används. /Martin |
|
| Länk Där är en bild på en E92 där sitsarna är urtagna. | |
|
När jag känner på framkant av baksätet så finns det en plastlist där. Är det bara att rycka i den framåt och uppåt? Lus. På bilden. Är det dom två plastknoppar som kallas slitsar som man ser? |
|
| På bilden är sitsarna borttagna och man ser hur de sitter fast. Jag har inte själv sett hur det ser ut på E92, men av bilden att döma så borde det räcka med att rycka uppåt i framkant. Bläddra lite i manualen så står det säkert. | |
|
Kolla 25 minuter in i videon: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tack för videon ErikW! Ska prova i helgen. |
|
|
Vi får väl innerligt hoppas att du inte köpt en vattenskadad bil..(?). Undersök detta noga. Om något allvarligt skulle vara fel så har du ju ändå väldigt goda rättigheter om du är privatkonsument och har köpt bilen av en firma. |
|
|
Har någon gummiplugg lossnat och det stänker upp vatten ?? Annars måste någon gammal passagerare haft en sjujäkla pungsvett :) |
|
|
Nu så är baksätet bortplockat och det var inte så svårt, bara att rycka till och dom släppte. Under så var det ganska blött. Dynorna är inne för torkning framför terrasvärmaren. Bilen får stå i varmgaraget hela helgen för säkerhetsskull. Tack för alla tips. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.