|
|
|
|---|---|
| Glöm inte av att använda restvärmefunktionen nu på vintern. Visste inte om att den fanns! Jag har en Bmw 525 facelift. När du har stängt av bilen så tryck bara på MAX knappen på klimatanläggningen. Vips! Varmt och skönt i bilen. Perfekt vid kortare stopp som handling osv. Tempen måste ju kommit upp först såklart. | |
| Det är väl ett tillval som inte sitter monterat som standard? | |
|
Anders-72: Utan att veta säkert så tror jag det var standard på åtminstone svensksålda bilar, vi hade det på vår 520iT -02 som köptes ny. Inget extra tillval gjordes på den. /Masten |
|
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
Anders-72 jag har det på min klent utrustade 520i från 01 så det bör vara standard. Men som ullebull skriver så måste bilen ha kommit upp i arbetstemperatur för att kunna aktivera denna funktion. Kan vara standard iom faceliften men är inte säker. |
| Aha, där ser man. Synd att den står avställd nu då. -22 grader i morse :) | |
| Det är en funktion som finns på alla som har automatisk klimatanläggning. Såväl före som efter facelift. | |
| Yes, den används och är mycket uppskattad ! | |
|
Otroligt skön funktion, jag jobbar som servicetekniker och gör ett antal stopp per dag och det är en fantastisk bra funktion! Bilen värmer i 15 minuter så det gäller att göra snabba jobb! Fungerar när motorn har en temp över 70 grader och det är mindre än 16 grader ute. Se upp bara om ni vet med er att ni har ett klent batteri för det kan bli problem då. Fick jag erfara idag efter två vändor med denna funktion och kort körning emellan...fick kabla. Borde funka på e38 och e53 också väl, har inte de samma klima? Bra ullebull att du informerar om denna fina funktion! Min bil: Länk |
|
|
OlaO Fick du inte igång bilen då eller? Mvh |
|
|
"Klick, Klick Klick" Startkablar fick det bli, har ett dåligt batteri. Min bil: Länk |
|
| Ja det skrev du ju ser jag nu :) | |
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
olaO men kupen var väl varm efter startkabelstarten :). |
|
Oja kupen var varm men jag stog ju utanför och pulade...;-) Min bil: Länk |
|
| På pre facelift finns en knapp till det "Rest" tor jag det står om jag inte minns fel? | |
|
Ursäkta en okunnig i detta trevliga ämne, men kan det vara monterat på vår E46-99 med?? Finns det även på E60?? Det låter väldigt trevligt med restvärme. Mvh Jonas B. |
|
| Japp finns på e60 oxå hade de på min iaf..då vrider du mitten reglaget till höger tills auto lampan tänds..e46 tror jag k te det fanns | |
|
Rättar mig själv lite ingen auto lampa ska tändas utan sista strecket på mitten reglaget ska tändas...har du dieselvärmare såvet du vad lampa jag menar Mvh |
|
|
Gött, ska testa detta snarast. Tack för hjälpen. Mvh Jonas B |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.