|
|
|
|---|---|
|
Full väme passagerar sidan, är det en ventil som fasnat i vämepaketet eller vad tror ni. | |
|
Det är med största sannolikhet värmeventilen. Kolla under mekartips eller byt ut. Har svårt att tro att det skulle kunna vara något annat. Kan ju vara så att själva värmereglaget till den sidan inte funkar men värmeventilerna är det hetaste tipset. |
|
|
Har nyss fixat min värme ventil och det var koppar tråden till ena magneten som var av så den var bara att skarva med lite koppar tråd. Den ser man när man tar i sär ventilen ,och det var klart på ca 40 min om man följer mek tipset . Så nu funkar allt som det ska helt underbart med tanke på vädret. Det ända som var helt paj var gummibälgarna som troligen sitter som nått litet skydd mot ventilerna och fungerar som packning på samma gång . Så med dom fick jag göra lite special. Men det funkar så nu är jag glad och 1500 :- rikare Och ett stort TACK till Tommie Goldhammer För mek tipset.. Det finns bilar och det finns BMW. Mvh Björn |
|
|
Innan du sticker iväg och köper värmeventiler så se över andra möjligheter då jag hade exakt samma symptom och i mitt fall kvarstår problemet fast jag har nya ventiler. Full värme på min sida hur jag än gör. Jag hoppas nu att problemet ligger i "kontrollpanelen" En del har snackat om "svärdet" oxå men det verkar jobbigt så det hoppas jag inte. Nya värmeventiler till E34 går på en 12-1400 hos BMW www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
|
Tack för tipsen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.