AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
874

bmw 540ia 93 köpråd

mr
6
mrford
bmw 540ia touring
Hej

har ett dilemma och vet inte hur jag ska göra funderar på att byta till mig en bmw 540ia årsm 93 26.000mil

mot min bmw 323 touring me samma mil årsm 96

det jag undrar är om motor o låda på 540in är dom styktåliga?

för jag har fått reda på att den är hårt körd dvs börnat osv

lådan har ngn ägare haft problem me då den gått i felstegsläge det enda som vart gjort på den då va oljan i lådan vart bytt och den blev det bättre när han låste den på 2an så gick den i felsäkert läge.

vet att plastkulorna brukar bli dåliga på dessa men hur stryk tålig är lameller osv i lådan

brukar den va vanligt att vatten kan förvinna i kylsystemet? vet att olje pumparna brukar va problem på dessa

ngn som kan hjälpa mig me goda råd!?

mvh micke
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Ja lådan är det som är känsligast på dem. Motorn är ganska skottsäker.
mr
6
mrford
bmw 540ia touring
ngn mer som har info o tipps på hur jag ska göra? hur kan man testa om lådan är slut ?? 2012 så fick han problem me lådan bytte olja o den blev bättre men fick felsäkert läge igen när han låste den på 2an

men bilen går ju forfarande !? har dock inte vart o provat den

har även en annan på ge och den är tydligen tjurig när den är kall
enligt ägaren beskrivning så vill den varva lite mer innan den växlar men för svinner efter ca 10. min när oljan blir varm så funkar den som den ska?

finns det inga som lådorna är ok på?? glaslådor eller??

som sagt är ju sugen på en men

tacksam om ngn kan säga hur jag ska göra eller hur man kan testa för att veta mer?
Är din 323a i dåligt skick? Om inte hade jag köpt en annan 540iA. Det låter som du byter till dig problem.
mr
6
mrford
bmw 540ia touring
min 323 är ny bes men rosten börjar på o bli mycket framskärmarna skulle behövas bytas samt bakluckan förarar dörren är rostig i nederkant finns även ett hå stort som en krona i skarmakanten bak strax övanför stötf där dom brukar rosta sen finns det lite blämmor på ngn mer dörr

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.