AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
851

E36 328i - 1997 Halvljust pekar snett+ASC lyser efter gummibälgsbyte

Er
91
Erik _328
Bmw 325 e90
Hej,

I samband med att jag fick blinkers stulna på 328:an (e36) var jag tvungen att byta huvudstrålkastaren och efter att jag fick på den så står det ena halvljuset alldeles för mycket åt vänster. Någon som har tips på hur detta kan tänkas åtgärdas? Kärran ska snart besiktigas och misstänker att de kommer göra nedslag på ljuset.

Bytte även gummibälgen till insuget och efter det så slocknar ej ASC-lampan+ABS-lampan. Tips någon?

Tack på förhand!
no
39
norlingen
328iM sedan -97
Kolla så att vajern till asc spjället inte hoppat åt sidan. Då funkar inte asc som den ska och därmed varnar lampan. Jag har tagit bort mitt asc spjäll helt för att få in mer luft i motorn. Så min lampa lyser konstant men man kan löda på ett motstånd så den slocknar
no
39
norlingen
328iM sedan -97
Dock så lyser inte min abs lampa. Du har inte kopplat lös någon kontakt till asc spjället?
Er
91
Erik _328
Bmw 325 e90
Tack för ditt svar!

Nej alltså jag satte bara tillbaka gummibälgen som den satt innan. Ändrade inte på någonting med avsikt. Vart sitter vajern till ASC-spjället då?

Ingen som har något tips gällande lampan?
no
39
norlingen
328iM sedan -97
Känn på undersidan spjället framför gummibälgen.
Annars kolla säkringar så dom är hela.

Det ska finnas juster skruvar för ljusen tror ja. Ställ dig mot en vägg i mörkret med ljuset på och kolla om det händer något när du skruvar :)
Er
91
Erik _328
Bmw 325 e90
Ska kika på det, tack norlingen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.