AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.516

Vad tycker ni om fälgarna Turbinstyling 453

Är lite sugen på att lägga till dessa 19" fälgar till specen och ha som sommardäck och behålla 18" från sportpaketet som vinterdäck.
Vad tycks, ses de som "snygga"?
Passar de bilen även om det är en fälg som tillhör Modern/Luxory line?
Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Lägger du till 453 när du beställer bilen får du inte med de andra hjulen. Vill du ha nåda måste du köpa 19" löst med sommardäck och köpa lösa vinterdäck till 18".
Jag försökte mig på 19" fälgar utanför, men det kostar betydligt mer än det någonsin skulle smaka. 5000kr/fälg utan däck vojne vojne
Ro
972
Robert J
Jag köpte 18" M med bilen, la vinterdäck på dem och köpte ett sett nästan nya 19" M351 från USA för 10 ink frakt och moms. Betalade 4000kr för vinterdäck från Tyskland och sålde sommardäcken från 18" för 3500kr. Det var lite meck och pyssel med att få ihop det men det gick och till väldigt rimliga pengar.
RObert J: Enligt konfiguratorn måste man välja Modern Line för att få dessa fälgar och det vill jag inte. Jag har valt sportpaketet.
Menar du att säljaren kan fixa att jag får 19-tummarna från Modern Line istället för 18-tummarna, och bara betala mellanskillnaden?
Robert J: Var i USA beställde du?
Jag har en amerikansk leveransadress via MYUS.COM så jag kanske skulle kunna beställa via dem. Är det verkligen mer prisvärt om man räknar med frakt, tull och moms?
Ro
972
Robert J
Ingen aning om du kan få med hjulen från en annan line, det trodde jag du hade kollat redan. Ta en titt i konfiguratorn, där borde du kunna se om du kan göra det.

Jag köpte mina hjul av en kille på ett forum och tog hem dem med Jetcarrier. Betalade 1000USD för dem och med frakt och tull blev det då ca 10 om jag minns rätt. Även min säljare på BMW konstaterade att det var otroligt billiga hjul jag fått fatt i.
Nä inte enligt konfiguratorn. Jag tänkte om säljaren kunde fixa hjulen vid sidan om på något sätt. Vissa saker kan de väl gå runt i konfiguratorn antar jag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.