|
|
|
|---|---|
thekinglives |
Letar efter en smidig /prog/scanner till E60 efter 2007-03. Det jag vill göra är det BMWs egna verktyg inte klarar. exempel skriva till moduler, även begagnade som i vissa fall inte bmws verktyg klarar,ex ljusmodul mm. sedan får det gärna vara lika enkelt som bmw scanner......tyvärr finns det ju inte till nämda bil. ncs expert mm har jag, men har inte fått tummen ur att installera detta vilket verkar jobbigt så gärna andra alternativ. tack |
| std är defenitivt ditt förstahandsval, det kan verka krångligt men det är som allt annat, man lär sig. Vill du va värst så köp ICOM, (8-25k) | |
thekinglives |
F-Tar: Nej..BMW original fungerar inte till det jag skall göra. Har testat. BMW s går inte att koda chassinummer i begagnade moduler. Typ går ej att koda in en begagnad ljusmodul eller liknande, men med bmw scanner eller NCS går det. Så alltså, jag vill hitta ngt som funkar att göra detta med på nyare e60.. Har också fått höra att autologic inte heller klarar detta..synd... Ngn som har tips....folke och hasso har väl testat detta kanske. Ifall ngn undrar eller är orolig så är det ingen mätarställning som skall justeras utan isåfall combox/mulf och eventuellt bodymodulen.. En extrafråga som jag kan passa på att ställa är: Cansys analysis???är det can systemets analys? vad innbär detta, kan ngn redogöra lite om detta..... |
| BMW standard tools klarar det mesta. | |
thekinglives |
Ftar: Funkar BMW standard Tools att skriva till alla moduler i bilen? Funkar den att skriva till begagnade moduler? alltså moduler som har ett annat vin nummer inskrivet? |
| Som sagt, dem flesta. Och ja.. Även byta vin. Most kräver icom. | |
thekinglives |
Ftar: Jag får väl ta tag i installationen av allt detta som följde med då jag köpte kabeln......tycker det verkar jäkligt rörigt med installationen....... Installerade med hjälp bmw gt1 med vmware.....fyy faan vilka problem vi hade,,,, |
| Jag kan inte säga emot ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.