|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har under den gångna hösten köpt mig en uppsättning 19" M5 replikor till min Alpinvita E90. Däremot har jag inga däck ännu. -Är det någon större skillnad i pris om man köper nu vs. köpa direkt till säsongen? -Vilken storlek och vilka däck tror ni på? Jag vill gärna hamna under 10 k med däcken monterade och balanserade på fälgarna. Har 235/35 fram och 265/30 bak i tankarna, men kanske bör ha något mindre bak så att man får fler valmöjligheter bland märken och lägre kostnader? Tack på förhand för er hjälp! Mvh Sahi | |
|
Kan jag hjälpa dig att hitta dem från tyskland? ;) Det kan vara billigare än så här. |
|
|
Tjena! Tack för svar :) Däckena har nog löst sig. Får ett sjyst pris av 3MW på ett par Achilles W2233 (tror jag det var) :) Mvh Sahi |
|
|
Najs :) |
|
|
Sahi, vad är det för däck? Fick väldigt dåligt med resultat på en googling på det däcket. |
|
|
Vad har du fått för pris på de Achilles-däcken?? Det är väldigt billiga däck (vet inget om kvalitén - kanske är grymt bra sett till pris). Brorsan har det märket på sina vinterdäck på en XC70 och han är nöjd, men det är ju inte riktigt samma grej;) /Kidde |
|
|
För 10k borde du kunna köpa Michelin pilot super sport istället för att chansa på ett mer okänt mårke. Jag drog hem nya förra året i 235/35 och 275/30 och kom under 10k med ett par hundralappar. Sen kanske det är onödigt att köpa MPSS till en 320d, men hursom det finns bättre alternativ för din budget. |
|
|
Det blir: 245/35R19 fram 275/30R19 bak Achilles ATR sport. Med arbete mellan 4000-4500 kr. |
|
|
OK, det är samma som jag hade kunnat lösa det för så det är rimligt. Ganska billiga däck, men som sagt - vet inget om dom sådär... /Kidde |
|
| Mycket trevliga däck. Du kommer garanterat bli nöjd.. | |
|
Tack för alla svar! Dessa däck finns en hel del att läsa om faktiskt, det mesta tyder på att det är bra däck! Vi får hoppas på att 275/30 på mina 9.5 " fälgar med ET 35 samt 245/35 på mina 8.5" fälgar även dessa med ET 35 fungerar bra på bilen bara :) |
|
|
Monterade precis 4 såna (fast i 215/55-16 på Toyota originalfälgar) och det var rätt mycket mer obalans i dom än de som satt där (Pirelli P7), så mycket klistervikter blev det... Låg runt 60-70g respektive 35-50g (in/utsida) och innan låg det på ungefär hälften. Satte även dit 4 Michelin 195/55-16 på en Prius och där blev det 15g som mest på ena utsidan!! Ett hjul hade endast 5g på insidan så det var rätt bra:) /Kidde |
|
|
Jag behöver också nya sommardäck, 17 tum. Standard 17x225x45 tror jag. Eller är det 55-profil..? Hur som helst, någon som har ett purfärskt däcktest? Det ska vara non RFT, tysta, hålla länge och av de stora märkena. Continental kanske? |
|
|
Däcktest - 2014 Råd & Rön: I ett test av 32 sommardäck 2014 blev det två vinnare i dimensionen 195/65 R15. Både Goodyears Efficient Grip Performance och Hankooks Kinergy Eco K425 fick nämligen 68 av 100 poäng. Bäst i test bland de små sommardäcken (175/65 R14) blev Continental ContiEcoContact 5 med 69 poäng. Vi Bilägare: Sommardäcket som blev bäst i test 2014 heter Continental PremiumContact 5 och vann årets däcktest med 90 poäng. Trots att namnet är detsamma som tidigare har utvecklingen gått åt det positiva hållet det senaste året, både när det gäller buller, väggrepp och komfort. På andraplats placerar sig Goodyears Efficient Grip Performance med 88 poäng. |
|
|
Tycker att prisjakts sökmotor har förbättrats en hel del sen jag använde den sist, saknar givetvis vissa europeiska butiker men generellt så ger en sökning en bra överblick av aktuellt utbud och vilka som är billigast: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.