|
|
|
|---|---|
|
Hej! Idag när jag kom hem från jobbet, och skulle köra vidare, startade jag bilen för att finna att det högg i ratten. Kort därefter tändes varningslampan för styrningen och sedan hade jag ingen servo alls. Provade stänga av och starta om, men samma sak. Servon fungerar ett par sekunder, för att sedan hacka till och lägga av. Någon som varit med om liknande? Antar man måste läsa felkoder... | |
| Så fick den stå någon timme medan jag var hos en polare och hälsade på. Efter det var allt som vanligt igen. Är detta vanligt förekommande? | |
|
Hej, hur gick det för dig angående detta. Det verkar som om jag har fått samma problem ... |
|
|
Äger en 320d -08 E91 Jag har liknande problem. Varningslampan tänds och släcks sedan efter en stund. För att sedan tändas igen efter nån minut. Servoverkan försvan vid ett tillfälle men annars brukar den vara kvar fastän varningslampan tänds. Detta har hållit på en vecka nu och händer oftast i stadskörning. Trodde först kanske att nivån på servooljan var låg men kunde inte hitta behållaren för påfyllning. Konstaterade efter ett tag att det var elservo på bilen. Fick ni byta servomotorn och vad gick i så fall kalaset på? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.