|
|
|
|---|---|
|
Hej har ett problem med min 318i årsmodell -91. När man kör så blinkar alla lampor, alltså strålkastare fram,lampor bak,instrumentpanel och detta händer bara när man kör alltså inte på tomgång. Är det någon här inne som vet vad detta kan bero på? Väldigt tacksam för svar då det är sjukt jobbigt att köra rundor med:) | |
|
Kan du ge oss lite mer. Låter lite som du har något som glappar. blinkar dom konstant när du kör eller beror det på gropar eller dylikt i vägen. // M@v |
|
|
okej, nej det glappar inte utan det blinkar långsamt eller vad man ska säga typ som att generatorn går ojämnt vid gaspådrag. |
|
|
Okej. Har du testat mäta på batteriet vad du har för volt med en multimeter. hade börjat där i alla fall då du ska ha 13-14v om generatorn gör sitt jobb. // M@v |
|
|
Okej tack ska kolla det! tror du det kan vara generatorn som strular? |
|
|
Jag tror det låter som ett bra ställe att börja i alla fall då det är förhållandevis enkelt att mäta. // M@v |
|
| Hade samma fel på min 323 för några år sedan. Efter byte av laddrelä/kol så försvann felet. | |
|
Okej, sitter laddreläet i säkringsboxen eller det sitter på något annat ställe? |
|
|
Tror att jag hittade en Länk om nu Biltemas är att rekomendera? |
|
|
Hittade en annan tråd nu med exakt samma problem och det va laddningsreläet så provar det. Tack så mycket för hjälpen! |
|
|
Jag har biltemas på min 323. Det har fungerat 4-5 år hittills. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.